BF MAJ 2020
Visst borde det inte kunna bli starkare än såhär? Man blir ju nojig för att det inte ska öka som det ska men nu borde man inte kunna se någon mer ökning på dessa test. Ska sluta testa men hade några kvar :)
Visst borde det inte kunna bli starkare än såhär? Man blir ju nojig för att det inte ska öka som det ska men nu borde man inte kunna se någon mer ökning på dessa test. Ska sluta testa men hade några kvar :)
Haha jag är precis likadan! Jag vet ju också att det inte är någon fara men det är ändå något som tar emot med det så jag har sagt att han får vänta några veckor till haha...
Grattis! Vilken vecka är du i? Jag funderar också på hur sjutton man ska lyckas dölja just illamående på jobbet... Tycker det är riktigt jobbigt :p
Grattis! Vilken vecka är du i? Jag funderar också på hur sjutton man ska lyckas dölja just illamående på jobbet... Tycker det är riktigt jobbigt :p
Hoppar in här :) Plussade i förrgår 4+0. Tror jag har BF 9-10 maj.
Har haft ett MA i vecka 7 förra året och en kemisk graviditet detta året. Nu håller jag tummarna för att det ska gå hela vägen denna gången!
Trodde inte det skulle bli ett plus denna månaden, men efter flera dagar av illamående så gav jag med mig och testade..
Nu är symptomen trötthet, ömma bröst och illamående.
Lite orolig för att brösten inte ömmar lika mycket som förra gravidteten. Fick starkare streck på graviditetstestet denna graviditeten (då fick aldrig gravidtestet "full" styrka) än den förra så hcg kanske stiger bra ändå. Vid mitt MA så slutade brösten att ömma när missfallet kom så därför jag oroar mig lite...
Nu har jag varit på första besöket hos barnmorskan! Det börjar långsamt kännas mer på riktigt nu :)
Nyfiken på vad ni i och kring vecka 7 har för graviditetstecken.
Jag har inte så mycket besvär än.. lite smått illamående ibland. Lite tröttare än vanligt. Känsligare i humöret. En aning mer lust att äta. Lite ömma bröstvårtor.. det är allt. Hur känner ni? :)
Och där kom första spyan... fyfan... har mått sjukt illa hela dagen och bara känt att jag kämpat för att hålla tillbaka det, men nu tillslut gick det inte!
Grattis förresten till alla nykomlingar i tråden. Vad kul att få se första ultraljudbilderna också :)
Jag har börjat må så illa. Min bm sa åt mig att kontakta vc för att få lergigan utskrivet. Har ätit det varje graviditet. Men pallar inte att sitta där nu faktiskt. Någon som vet om kry kan ordna sånt ?
Jag är också hungrig heeela tiden. Måste småäta ofta. Nån annan? ???? vecka 7 idag.
Jag förstår precis hur du känner. Hela veckan har jag legat helt utslagen på soffan och bara sovit hela dagarna. Såååå sjukt trött! Det finns inget alternativ, jag klarar liksom inte av att hålla mig vaken. Var också hemma från jobbet tre dagar nu i veckan för att jag var helt matt då jag var så trött, mådde illa hela tiden och spydde varje dag. Testade att skrapa mig iväg till jobbet i fredags, men det var en pärs!
Jag har ätit Postafen och nu fått Lergigan comp mot illamåendet och de tabletterna gör ju sitt till också på dåsigheten. Känner mig nästan lite full hela tiden. Har dock inte spytt ännu på hela helgen och mår mycket mindre illa, så jag är ändå glad att tabletterna finns!
Jag har ett jobb där jag ibland måste sitta bakom ratten, men det går ärligt talat inte nu. Jag är en trafikfara.
Här är ett till preggo. BF 8 maj 2020. Första barnet och mår så jävla kasst. Ingen energi. Kräker dagligen och har inget aptit. Äter ändå men så svårt allt växer i munnen. Dricker bra iallafall. Är i v. 7.. Inga illamående tips har funkat hittills. Så segt...
nu har jag ätit prostafen i 2 dagar.. idag har jag inte spytt (såå skönt) mår dock lite illa ibland men inte som innan.. Men jag är så förbannat trött! Tröttare än innan!! Jag kan inte hålla ögonen öppna någon längre stund..! Varit hemma från jobbet idag och igår för att det går inte att jobba när man ska springa å spy hela tiden.
Ni andra som tagit detta hur har ni reagerat? känner att just nu är tröttheten ohållbar på jobbet och igår var spyandet ohållbart.
Ska till BM imorgon på hälsosamtal ska jag be henne skriva ut något annat lindrigare? Hur hade ni gjort?
Känns hopplöst detta! Var glada ni som inte har några symptom säger jag bara! Gick in i vecka 7 idag och detta känns som bara början =(
Hon skrev ut lergigan comp till mig så jag hoppas dom är bättre!
Tog du dom direkt på tom mage på morgonen eller väntade du tills du åt?
Tänker dom kan knappast va värre än prostafen för dom var hemska!
Vilken vecka är du i? Längtar tills detta går över!
Är det fler som har som mensvärkskänsla och riktiga hugg ibland?! O sen sekunder efter känner man ingenting istället :)
Tack snälla för svar.. man blir ju så orolig för minsta lilla <3
Hej! Jag har håll span på denna tråd sen start då jag har bf 14Maj men känt mig väldigt osäker och inte vågat hoppas för mycket efter upprepade MA. Nu efter RUL känner jag hopp och är redo att prata mer om att vi faktiskt väntar barn nr 2! Har en son sedan innan född Nov -16
Jag går gärna med i den hemliga fb gruppen :)