BF MAJ 2020
Plussade i söndags på BIM-4 och äl+13. Enligt alla appar är bf 27/4, men eftersom det sägs att förstföderskor ofta går över tiden känns maj mer troligt :) Vill gärna hänga här i gruppen med er :)
[quote=79847446][quote-nick]viljaa skrev 2019-08-21 21:54:43 följande:[/quote-nick]Grattis! Och välkommen hit :) har du många gravidkänningar ännu?:)[/
Tack! :D Jag känner av sporadisk molvärk, kissenödig ofta och vääääldigt gasig haha. Men inget mer än så ännu :) Har du några känningar?
Mitt första gravidtecken som kom var tjocka vita flytningar, det fick jag flera dagar innan jag plussade. Utöver det har jag också molvärk emellanåt och som ?stickningar? där jag tror att ägget har satt sig. Sen mår jag lite halvilla men tror inte att jag ska spy än, men kommer nog göra det inom nån vecka för det eskalerar..:P
Mina tester har bara blivit starkare. Inte jätte starka som kontrollsträcket men tillräckligt för jag tänkte att man kanske ska höra av sig till mvc? När planerar ni att göra det?
Ja jag gjorde samma sak med mitt första barn. Men då va jag i vecka 5+ nu är jag vecka 4 nånting. Jag e lite osöker då jag har 2 appar som säger olika trots att jag fyllt i som man skall ????. Ja tänker väl att jag ringer idag eller måndag så blor de gjort hehe.
Spännande, det är ju snart!:)
Kan tillägga att jag inte vågat ringa MVC än och boka tid, känns bara så overkligt alltihopa! Ska iväg på resa i 1 vecka nu så funderar på att antigen ringa under resan eller när jag kommit hem:)
Jaa men så kanske det är, att man bara pratar om sin graviditet och sen gör man UL senare :) spännande iaf.
Mina symptom hänger i, känner verkligen av det! Har ju mina tjocka vita flytningar fortfarande haha, och likadant dovt illamående. Det sticka på samma ställe i magen osv. Molar lite. Så ja, ungefär som innan BIM :) illamåendet blir lite mer för varje dag så tror att jag kommer spy om några dagar tyvärr! Men men, jag vet ju vad det beror på så det får väl vara okej då. Annars försöker jag klura mig ur vindrickande med mina vänner vilket inte är det lättaste. Är annars inte den som säger nej till ett glas så blir ju ganska obvious. Imorn ska jag middag med familjen också och där brukar det ju också drickas vin.. jag var sjuk i början av veckan så har sagt att jag fått penicillin men vet inte om de går på det haha!
Jag vill bara skrika ut att jag är gravid till alla. Tagit oss snart 1 år och få ett syskon. Men man e ju så tidigt ännu. Vill bara passera dessa veckor. Iaf se ett tickande hjärta.
Någon som är taggad på en hemlig fb grupp för oss med bf i maj? :)