Johannus skrev 2019-11-29 21:52:09 följande:
Jag har inte emot han som person, men jag får ingen känsla av hans låtar.
Jag känner inget för Dao eller Freddie heller, men deras låtar får jag känsla av (inte alla låtar) För mig spelar det ingen roll vem som sjunger om den som sjunger en låt som får mig att få gåshud.
T.ex jag gillar Elvis låtar, Jerry Wiljams, Beatles, Country, pop, rock.....Jag är ju född på 50 talet så det finns inte många moderna låtar som jag gillar eller som ger mig gåshud.
Dessa deltagare ska sjunga låtar till nutidens artister vilket inte ger mig känsla, men det finns en och annan som vågar sig på äldre artister och därför fortsätter jag att titta på Idol.
Egentligen gillar jag bäst med Idol när dessa deltagare gör sina första låtar för juryn innan fredagskvällarna.
Låtarna igår var äldre låtar, Daos låtar var de modernaste. Tusse sjöng den äldsta låten, I want you back med Jackson 5 1969. Michael Jacson började sin karriär i det bandet 1963. Jackson 5 var stora.
Trots att jag är äldre så tycker jag om modern musik. Gillar inte Elvis, country och dansband alls. Springsteen är min stora favorit. Andra är Tangerine dream, Pink floyd, Eurytmics, Snow patrol och massor annat.