Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Idol 2019

Johannus skrev 2019-11-15 23:07:10 följande:
    Kevin som sjöng nu var helt underbar....Gillade han sen start när han var med i Idol.
    Han har fin röst.
  • Nandez
    Johannus skrev 2019-11-15 23:11:33 följande:
    För mig spelar det inge roll om Gotte åker ut i kväll för han kommer fram fortare än det andra i andra sammanhang. Tusse kommer endast komma fram hos fjortisarna ..Vi äldre går inte på disco....så gott och blandat för vad folk gillar.
    Vadå fjortisar. Vad har disco med Idol att göra. Gottfrid kan bara sjunga på ett sätt och det är 50-tals låtar med andra ord ganska ensidig. Gottfrid får gärna vinna. Om Tusse kan göra egen musik så kommer det att gå bra för honom, han är mångsidig.
  • Nandez
    Bunny on speed skrev 2019-11-15 23:30:46 följande:
    Är resultaten klara?
    Ja, Astrid åkte ut.
  • Nandez
    Johannus skrev 2019-11-16 23:43:32 följande:
    Tusse som är ung kommer att göra musik som passar in på Disco. Tror inte att han skulle ställa upp på att sjunga på dans krogar eller dansbanor. Däremot så kan Gotte göra det med sina -50 tals låtar.

Vad säger dig att Gotte inte skulle kunna sjunga annat än -50 tals låtar. Det har ju varit så hela tiden på Idol att någon annan väljer låtarna till dem.

Jag har då inte sett på någon av deltagarna att dem skulle vara mångsidiga i och med att dem inte sjunger sina egna låtar utan får dem serverade. 

Det är först efter Idol som man kommer och märka vilka som blir artister som syns och hörs.
    Hoppas verkligen inte att Tusse kommer att uppträda på danskrogar och dansbanor. Sist hade Gottfrid inte en 50-talslåt och det gick inte så bra.

Ja det är efter Idol det märks och det är inte många av tidigare deltagare som vare sig syns eller hörs. Darin har gett ut flera skivor, han kom tvåa. Det handlar oftast om att dom behöver kunna skriva och producera egen musik.
  • Nandez
    Johannus skrev 2019-11-20 00:29:01 följande:
    Låter kul. Hoppas att det går bra för dem 
    Hoppas jag med.
  • Nandez
    Johannus skrev 2019-11-20 00:29:55 följande:
    Nä håller nog med att alla låtarna inte är kärlekstema. 

Verkar som att alla ska sjunga två låtar var.
    Ja, dom ska sjunga två låtar var.
  • Nandez
    FtS70 skrev 2019-11-21 11:03:38 följande:
    Vadå kärlekstema? The show must go on, med Queen!? I can jive, med Jerry Williams??? Eller innebär kärlekstemat bara att man sjunger en sång för någon man håller kär? Om någon sjöng en Jerry Williamslåt för att förklara sin kärlek till mig hade jag blivit fundersam.
    Kan inte annat än hålla med dig.
Svar på tråden Idol 2019