• 2barnsmorsan

Jag vill inte flytta ihop

Fortsätt ni som särbos. Det finns ju inga måsten att flytta ihop speciellt inte när du känner sådär. När era barn är äldre kanske situationen är annorlunda och då kan du tänka över det igen.

Men som sextiotalist skrev så är det med maten säkerligen kopplat till diagnosen. Det är väldigt vanligt vid just NPF-diagnoser att man blir väldigt selektiv med mat.

• 2barnsmorsan
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-19 14:56:13 följande:

Jag har ett barn med den diagnosen. Inga som helst problem med maten. Det handlar om vad man vänjer barnet vid som liten. Och att man faktiskt ser till att barnen får smaka på allt. Ger man med sig hela tiden och enbart kokar makaroner med färdigköpta köttbullar så blir smaklökarna därefter. Det är sällan barnets fel att de är selektiva med maten. Det är föräldrarnas. Och nu hukar jag mig - jag kommer få skäll för de raderna.

NPF diagnoser berättigar till specialkost just för att det är mycket vanligt med svårigheter just kring kost. Vad skönt för dig att ditt barn inte har just dessa svårigheter för de går inte att uppfostra bort, lika lite som det går att uppfostra bort själva diagnosen. Barn är olika och bara för att diagnosen är samma så är inte personerna exakt lika.
Svar på tråden Jag vill inte flytta ihop