Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Jag vill inte flytta ihop

Haft samma som du TS. Jag hade rutiner för mina två ungar. Hans barn, ett st, hade tre rätter hon åt. Vägrade allt annat. Hon fick själv bestämma läggningstid (7 år gammal, och i samma ålder som min äldste). Hon bestämde vilka spel som skulle spelas, vad man skulle leka. Mannen ansåg att nu när han bara hade henne varannan vecka, så kunde hon gott få bestämma. 

Efter ett år sparkade jag ut bägge två. Mina två barn blev väldigt förvirrade av den där ordningen. DE fick minsann aldrig bestämma något alls, eftersom pappan sa att "nu är X här, då kan hon väl få bestämma? Ni bor ju här alltid?

Som du förstår funkar det ju inte. Och jag ångrade aldrig att jag gav honom på båten.

• Anonym (Anna)
    2barnsmorsan skrev 2019-08-19 14:44:24 följande:
    Fortsätt ni som särbos. Det finns ju inga måsten att flytta ihop speciellt inte när du känner sådär. När era barn är äldre kanske situationen är annorlunda och då kan du tänka över det igen.

Men som sextiotalist skrev så är det med maten säkerligen kopplat till diagnosen. Det är väldigt vanligt vid just NPF-diagnoser att man blir väldigt selektiv med mat.
    Jag har ett barn med den diagnosen. Inga som helst problem med maten. Det handlar om vad man vänjer barnet vid som liten. Och att man faktiskt ser till att barnen får smaka på allt. Ger man med sig hela tiden och enbart kokar makaroner med färdigköpta köttbullar så blir smaklökarna därefter. Det är sällan barnets fel att de är selektiva med maten. Det är föräldrarnas. Och nu hukar jag mig - jag kommer få skäll för de raderna.
Svar på tråden Jag vill inte flytta ihop