Inlägg från: Anonym (Mm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mm)

Min man tror att jag fått barn med någon annan.

Roreza skrev 2019-08-18 00:19:34 följande:

Jag är TS. Jag svarade på ditt inlägg. Han har alltid varit svartsjuk och jag trodde att det skulle bli bättre efter att jag visat honom att jag inte har något att dölja.

Tycker du verkligen att ett faderskapstest borde vara obligatoriskt? Tycker att det på något sätt känns förnedrande. Speciellt om det inte finns någon grund för det hela.

Fast det finns det ju grund för. Tror jag läste nån gång att 10% av alla födslar är det inte den pappan som tror att han är pappa som egentligen är det. Ganska hög siffra. Och eftersom man inte på förhand vet vilka de är skulle man behöva testa alla
  • Anonym (Mm)
    molly50 skrev 2019-08-20 19:38:19 följande:

Jag har inget emot faderskapstest. Det är inte det. Jag har bara lite svårt att förstå varför man plötsligt,efter många år,ska börja tvivla på att ett eller flera av ens barn är ens biologiska.

Om det finns anledning att misstänka otrohet så har jag full förståelse.

Men när det handlar om en man som TS man,,som är sjukligt svartsjuk även i andra avseenden. Då har jag lite svårare att förstå det.

Det kan faktiskt vara kränkande även för kvinnan.

Men i vilka fall har man anledning att misstänka otrohet då? Finns nog väldigt många som är det utan att lämna spår efter sig. Är liksom ofta det som är grejen med otrohet. Att man inte berättar det. Och många är bra på att sopa igen spåren.

Finns alla sorter och kombinationer där ute. De som är otrogna hela tiden fast dess partner litar blint på dem och aldrig skulle kunna drömma om att tro något sådan om sin man/kvinna och så finns det de som är svartsjuka hela tiden utan grund och så finns allt däremellan.
  • Anonym (Mm)
    molly50 skrev 2019-08-21 19:58:15 följande:

Ja,otrogna berättar ju sällan själva att de är otrogna. Där håller jag med dig.

Men,som i TS fall,där det enligt TS är totalt obefogad svartsjuka så verkar det ju mer handla om att han inbillar sig saker än att det faktiskt är så som han tror.

Jag tycker absolut att han kan göra ett faderskapstest då,för att lugna ner sig själv,men han borde även söka hjälp för sin svartsjuka.

Det är ju inte bara barnet det handlar om utan han är svartsjuk och kontrollerande även i andra avseenden.

Så för att barnen inte ska lära sig att det är så en kvinna ska behandlas så borde han ta sitt ansvar och söka hjälp.

Vägrar han så borde TS fundera på separation.

Jo visst håller jag med om att sjukligt svartsjuka behöver hjälp. Men du skriver att "i ts fall är det helt obefogad svarsjuka" och det är ju just det att det är det ju bara ts som vet säkert. Hur oskyldig ts än är är det det ju bara hon som vet hur det ligger till. Hennes sambo har ingen aning huruvida hans svartsjuka är befogad eller ej. Hade ju varit skönt för alla oss svartsjuka om man bara så där på förhand kunde veta vilka man kan lita på till 100 %.
Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.