Inlägg från: Anonym (Evalena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Evalena)

Min man tror att jag fått barn med någon annan.

IceKitten skrev 2019-08-21 14:31:40 följande:

Ähh, när gjorde du sist ett dna-test på dina barn för att ta reda på vilka sjukdomar som kan ligga och lura?

Det finns massvis med barn som lever utan att känna till en eller två av sina föräldrar (adopterade, pappan stuckit osv) och fallen när dessa barnen dessutom får en genetisk sjukdom där de biologiska föräldrarnas historia skulle hjälpa försvinnande få.

En DNA är otroligt oviktigt jämfört med kärlek och omvårdnad.

Debatten om faderskapstest vid födseln handlar dessutom till största delen av att "pappor" inte vill bli lurade att ta hand om fel unge. Inte att de är oroliga för att barnet ska drabbas av någon ovanlig sjukdom framöver...

Så du har inget svar till frågan om du är så elak att du vill förvägra barn vetskapen om sin bakgrund?

Vad gäller tex spermadonation är det ju tex i Sverige lag på att dessa barn ska få reda på sitt genetiska ursprung pga att utredningar (där kunniga personer som är insatta i, och sätter barnens bästa främst) kommit fram till att barnen har rätt att veta sitt ursprung. Även de som jobbar inom adoption anser detta.

Samt att de lagar vi har i Sverige, där kvinnor tvingas uppge fader (ska mycket till gör att "fader okänd" ska gå igenom) - allt för barnets bästa. Men du vet alltså bättre än alla dessa experter? Hmmmmm.... tillåt mig tvivla....

Sätt dig in i barnets situation istället för att vara så egoistisk! Att man vet sitt genetiska ursprung står på intet sätt i kontrast till att ha kärleksfulla vårdnadshavare.
Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.