EnAnonumius skrev 2019-08-19 21:44:41 följande:
Jag frågade inte heller om du visste vad det kostar...
Jag skrev och talade om vad ett dna-test kostar. Liten, men ack så viktig detaljskillnad.
(Läs igen och undvik att slarva när du läser
)
molly50 skrev 2019-08-19 17:54:07 följande:
Jag förstår hur du menar. Och jag tycker att även du har en poäng.
Vill man göra et faderskapstest så borde man ju få göra det gratis.
Men i TS fall så verkar det röra sig mer om sjuklig svartsjuka än något annat.
och då bör man kanske börja jobba i den änden först.
Läser väldigt slarvigt..
Du har missat hela min poäng med mitt inögg.
Jag skrev och sa att ett faderskapstest skall vara _obligatoriskt_.
(Jag lade ett förslag med på hur det skulle finansieras med ett obligatoriskt).
Jag har aldrig skirivit, som sagt, att det skall vara "frivilligt" och isåfall gratis.
Jag förstår hur du menar. Och visst kan jag förstå att män kan vilja ha obligatoriskt faderskapstest.
Men samtidigt så måste ju män förstå att man som kvinna kan bli sårad om ens man sen många år plötsligt börjar tvivla på att ett eller flera av hans barn är hans.
Min man och jag har varit ett par i 17 år. Vårt yngsta barn är mer likt mig än honom. Precis som för TS.
Om han då plötsligt skulle börja tvivla på att han är pappan så skulle jag inte bara bli sårad utan även mäkta förvånad.
Förvånad över att han ens kan tänka så och sårad över att han måste misstänka att jag varit otrogen.
Jag förstår att det måste kännas fruktansvärt att få reda på att det barn man tagit hand om som om det vore ens eget inte är ens biologiska barn. Det är helt oförlåtligt att ljuga om en sådan sak.
Men bara för att några kvinnor gör så ska väl inte alla kvinnor behöva bli misstrodda?