Inlägg från: Bagar Bengtsson |Visa alla inlägg
  • Bagar Bengtsson

Min man tror att jag fått barn med någon annan.

Hm... Hur är det med otrohet? Vilka råd ger främst kvinnor här inne om en annan kvinna är misstänksam mot sin man- LITA PÅ MAGKÄNSLAN! Här är det nu en man som tydligen har en magkänsla men just ja, han är man...

Förstår även TS dilemma om hon nu varit trogen att bli misstänkt av sin man. Jag har startat en tråd tidigare om att det är dags att införa obligatoriska faderskapstest- detta hade ju "friat" TS från misstanken. Det blir ju jobbigare om man måste fråga om faderskapstest- då känner sig kvinnan misstänkt men om det är obligatoriskt så är det ju ingen fara.

• Bagar Bengtsson
    Roreza skrev 2019-08-17 23:47:42 följande:

Men, om man bara är allmänt misstänksam mot sin partner utan anledning/anledningar, så är personen som är misstänksam problemet.

En man/kvinna som börjar misstänka sin partner för att vara otrogen har oftast en/flera anledningar. Partnern kanske börjar "jobba över" väldigt ofta, börjar bli frånvarande/ointresserad, smusslar med sin mobil osv. Jag är mammaledig, är 99% av tiden med våra barn, han har mina lösenord till mina sociala medier/telefon. Jag har gjort allt för att han ska lita på mig, men inget hjälper. Han har tom åsikt om min klädsel och säger åt mig att gå och byta om till andra kläder om jag har på mig något han tycker är "utmanande" fastän jag har helt vanliga kläder. Har aldrig varit otrogen mot honom, varit i närheten eller tänkt tanken. Som sagt har gjort ALLT för att han ska lita på mig. Så, den där "magkänslan" han har saknar grund.

Nu är det upp till betraktaren som har sin magkänsla- i detta fallet är ena ungen inte lik honom- vilket i sig inte är ovanligt men det kan skapa en viss osäkerhet.
    Det som skiljer ditt fall från TS verkar ju vara att din man är konstant svartsjuk medans TS problem har smugit sig på efter några år som jag tolkar det.

Jag har däremot svårt att se varför inte ett obligatoriskt faderskapstest tas vid varje förlossning.
  • Bagar Bengtsson
    Roreza skrev 2019-08-18 00:19:34 följande:

Jag är TS. Jag svarade på ditt inlägg. Han har alltid varit svartsjuk och jag trodde att det skulle bli bättre efter att jag visat honom att jag inte har något att dölja.

Tycker du verkligen att ett faderskapstest borde vara obligatoriskt? Tycker att det på något sätt känns förnedrande. Speciellt om det inte finns någon grund för det hela.

Ok, sry- stod inte trådstartaren under så trodde det var en annan. Din man har då alltid varit svartsjuk mao och då är det svårt att ändra på sig. Jag skulle, om jag vorde dig, känna mig väldigt besvärad om han ville ha ett faderskapstest och det är därför jag förespråkar ett obligatoriskt sådant. Har läst siffror att runt 3% inte har "rätt" far vilket jag tycker är extremt orättvist mot tre personer: 
    1- BARNET
    2-3 Biologiska pappan samt pappan som tror sig vara pappan. Vilket som är värst är nog från fall till fall.
  • Bagar Bengtsson
    Anonym (Stella) skrev 2019-08-19 21:00:57 följande:
    Hade mina barn inte varit mina biologiska barn så hade jag absolut inte velat veta det. Jag hade hellre levt i ovisshet och inte behövt dela dem med vem det nu skulle vara som donerat DNA.

Jag kan inte fatta att man kan knyta an till ett barn, älska det och få kärlek från det barnet och sen vilja kasta det år sidan som skräp bara för att man inte delar DNA.

För övrigt så litar man antingen på sin partner eller så gör man inte det. Litar man fullt ut på mamman så behövs inte faderskapstest.

Känner man ett behov av faderskapstest så betyder det att man tvivlar på att partnern har varit trogen. Det kanske bara är ett frö av tvivel men det finns där. Annars är man säker och behöver inte bevis. Det behöver inte betyda att man är en dålig människa eller en dålig partner men det betyder att tilliten inte är 100 procent.

Jag har läst en tråd här inne där det kom fram efter dryga tre år att pappan inte var den biologiska pappan. Hon ville skiljas och tog själv hand om barnet. Den som varit pappa i drygt tre år var självklart bedrövad men en mor "har alltid rätt" och iom att hon då flyttade ihop med den biologiska pappan så menade hon på att eftersom du inte har nåt biologiskt band till barnet så får du inte längre träffa det. ÖVER TRE ÅR- FY FAAN! Han står maktlös!

Kom inte och säg att vi män skiter i barnet, trots att vi inte är biologisk pappa till barnet. Man skapar en kärlek till barnet och det gör många även med bonusbarn.

• Bagar Bengtsson
    Tomelilla15 skrev 2019-08-21 11:50:20 följande:
    Men det är ju uppenbart att denna historia inte stämmer. Socialtjänsten skulle aldrig gå med på att kontakten bryts på det sättet med anknytningspersonen.
    Jag brukar ganska ofta tro mig veta vilka som är troll. Denna historia känns inte som det. Tråden heter "Inte biologisk pappa till barnet"- så kan du dra dina egna slutsatser.
  • Bagar Bengtsson

Jag undrar om de som känner sig kränkta med faderskapstest- känner ni er kränkta när ni går igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen, blir visiterade vid konserter eller blir övervakade via kameror på ICA?

• Bagar Bengtsson
    Xenia skrev 2019-08-27 14:31:36 följande:
    Om faderskapstest var obligatoriskt för alla barn, så finns ingen anledning för kvinnan att känna sig kränkt.

Men i detta fall händer det efter flera års äktenskap bara för att barnet inte liknar sin far, klart kvinnan blir kränkt då.

Som om barn bara skulle likna sina fäder och aldrig sina mödrar...
    Självklart!
Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.