Roreza skrev 2019-08-17 23:47:42 följande:
Men, om man bara är allmänt misstänksam mot sin partner utan anledning/anledningar, så är personen som är misstänksam problemet.
En man/kvinna som börjar misstänka sin partner för att vara otrogen har oftast en/flera anledningar. Partnern kanske börjar "jobba över" väldigt ofta, börjar bli frånvarande/ointresserad, smusslar med sin mobil osv. Jag är mammaledig, är 99% av tiden med våra barn, han har mina lösenord till mina sociala medier/telefon. Jag har gjort allt för att han ska lita på mig, men inget hjälper. Han har tom åsikt om min klädsel och säger åt mig att gå och byta om till andra kläder om jag har på mig något han tycker är "utmanande" fastän jag har helt vanliga kläder. Har aldrig varit otrogen mot honom, varit i närheten eller tänkt tanken. Som sagt har gjort ALLT för att han ska lita på mig. Så, den där "magkänslan" han har saknar grund.
Nu är det upp till betraktaren som har sin magkänsla- i detta fallet är ena ungen inte lik honom- vilket i sig inte är ovanligt men det kan skapa en viss osäkerhet.
Det som skiljer ditt fall från TS verkar ju vara att din man är konstant svartsjuk medans TS problem har smugit sig på efter några år som jag tolkar det.
Jag har däremot svårt att se varför inte ett obligatoriskt faderskapstest tas vid varje förlossning.