• IceKitten

Min man tror att jag fått barn med någon annan.

Ehh... Han behöver prata med en psykolog eller något för att komma över sin svartsjuka.

Mitt barn är mer eller mindre en kopia av mig, folk påpekar det ofta. Jag och sambon brukar skämta om att han inte är pappan men om han allvarligt skulle fråga mig hur det ligger till hade jag nog tappat det helt.

• IceKitten
    Bagar Bengtsson skrev 2019-08-17 23:00:32 följande:

Hm... Hur är det med otrohet? Vilka råd ger främst kvinnor här inne om en annan kvinna är misstänksam mot sin man- LITA PÅ MAGKÄNSLAN! Här är det nu en man som tydligen har en magkänsla men just ja, han är man...

Förstår även TS dilemma om hon nu varit trogen att bli misstänkt av sin man. Jag har startat en tråd tidigare om att det är dags att införa obligatoriska faderskapstest- detta hade ju "friat" TS från misstanken. Det blir ju jobbigare om man måste fråga om faderskapstest- då känner sig kvinnan misstänkt men om det är obligatoriskt så är det ju ingen fara.

Obligatoriska faderskapstest skulle absolut inte lösa några svartsjukeproblem. Mannen skulle bara misstänka att mamman var otrogen gången innan barnet blev till eller när hon var på den där affärsresan...

Till TS, jag hade absolut inte gjort något faderskapstest. Lika lite som jag hade gett honom mina lösenord, det skapar bara en ond spiral där han kommer vilja ha mer och mer "säkerhet" och kontroll men ändå inte släppa svartsjukan. Han kan omöjligt hålla 100% koll på dig hela tiden och så länge som det fortfarande finns teoretiskt utrymme för otrohet så kommer han inbilla sig saker.

Det är dags för honom att växa upp. Byt alla dina lösenord och säg till honom att välja. Gå på terapi eller hitta någon annan.
  • IceKitten
    Anonym (Dna) skrev 2019-08-20 19:07:37 följande:

Tyvärr är ju otrohet väldigt vanligt i dagens samhälle, så det är inte precis en helt irrationell oro många män har.

Det händer, alltför ofta, att män - som inte hade en aning- får veta att de inte är biologisk pappa.

Om män behöver ett faderskapstest för att gå all in i relationen med sina barn, ge dem en trygg och säker uppväxt utan tvivel på om barnen är deras- varför inte göra ett faderskapstest? Det finns ju liksom ingen anledning att inte göra det.

Jämför med om man var lite osäker, som mamma, om barnet kanske blivit förväxlat på BB (om du visste att 10% av alla barn blir förväxlade på bb). Skulle du då inte vilja göra dna-test för att vara säker på att få med dig rätt barn hem?

Eller spelar det ingen roll om barnet råkat förväxlats o du får en okänd människas barn hem att uppfostra som ditt?

Vi måste sluta låtsas som att dna inte spelar någon roll. Det gör det. Sjukdomshistoria mm, det är viktigt att veta.

Nej. Jag älskar min lille pojke och har gjort sedan sekunden jag såg honom på BB. Om han skulle vara någon annans så vill jag inte veta. Det skulle inte på något sätt förändra mina känslor för honom men däremot kanske leda till att jag måste dela med mig av honom...
  • IceKitten
    Anonym (Tea) skrev 2019-08-21 13:39:05 följande:

Så du vill ta ifrån ditt barn sin rätt att ta reda på sin genetiska bakgrund (Tex sjukdomshistoria mm, som kan vara viktigt i framtiden)?

Så oerhört elakt och egoistiskt isåfall.

Barn har rätt att veta sanningen, sitt biologiska och genetiska ursprung, det vet alla som jobbar för barns bästa.

Om alla lever i en lögn och den lögnen sedan spricker när barnet är vuxet så kan det vara väldigt traumatiskt för barnet.

Så, sluta var egoistisk och tänk istället på barnen, som faktiskt har rätt att veta sin bakgrund.

Ähh, när gjorde du sist ett dna-test på dina barn för att ta reda på vilka sjukdomar som kan ligga och lura?

Det finns massvis med barn som lever utan att känna till en eller två av sina föräldrar (adopterade, pappan stuckit osv) och fallen när dessa barnen dessutom får en genetisk sjukdom där de biologiska föräldrarnas historia skulle hjälpa försvinnande få.

En DNA är otroligt oviktigt jämfört med kärlek och omvårdnad.

Debatten om faderskapstest vid födseln handlar dessutom till största delen av att "pappor" inte vill bli lurade att ta hand om fel unge. Inte att de är oroliga för att barnet ska drabbas av någon ovanlig sjukdom framöver...
Svar på tråden Min man tror att jag fått barn med någon annan.