47 år. För gammal
Jag är snart 47 år. Separerade i våras från min sambo. Den nya killen som jag flyttat ihop med vill gärna ha barn med mig. Men jag är lite osäker. Är jag för gammal?Och riskerna för mig och för barnet.
Jag är snart 47 år. Separerade i våras från min sambo. Den nya killen som jag flyttat ihop med vill gärna ha barn med mig. Men jag är lite osäker. Är jag för gammal?Och riskerna för mig och för barnet.
Ja det är du. Chanserna för att du skulle bli gravid och dessutom inte få missfall är mindre än 00,01%
Tog senaste p sprutan i mitten av Maj.
Ja det har jag.
Definitivt för gammal. Tror din kille att kvinnor kan bli gravida upp till 60år eller?
Extremt liten chans spontant så vill du också ha barn är äggdonation enda vägen. Tillåtet till 51 år.
Det är väl inte optimalt att skaffa barn med någon man inte känner än, och när du skriver att du är osäker så tycker jag du ska lyssna på magkänslan.
Så här tänker jag:
1. ni har varit ett par aaaaaldeles för kort tid.
2. Dina statistiska möjligheter att få ett barn den naturliga vägen är mycket, mycket små.
3. Var aktsam med män som vill gå snabbt fram i början av förhållande. De kan visa väldigt fula sidor efter ett tag.
4. Prata med en läkare vg din hälsa vid en ev graviditet.