• Alexi

inför förskolan

Anonym (Lista) skrev 2019-08-17 09:56:05 följande:
    Nä fy fan vad du är elak mitt barn har en barngrupp på 8 barn och tre pedagoger, han älskar förskolan, springer in varje morgon! Han har utvecklats i nåde lek och tal något enormt sedan han började. Du lever kvar i 1800-talet för kvinnan ska stå vid spisen och ta hand om barnen. Håll du dina elaka kommentarer för dig själv!
    Alltså inte för att jag håller med den som skrev, men herregud vad lever du i för århundrade? Numera så har faktiskt många barn pappor som vill vara med sina barn också och alltså har inte förskolestarten med kvinnans roll eller inte att göra. Just vid 12-15 månader är nog många pappor som tar över föräldraledigheten och är hemma ett antal månader.
  • Alexi
    Anonym (Lista) skrev 2019-08-17 16:32:00 följande:

Och om man har valt att dela 50/50 och ändå låta barnet börja FS vid året? Ska msn automatiskt bli skammad av andra mammor här i detta anonyma forum??? Nej det ska man fasiken inte!

Men det var ju inte det jag reagerade på i ditt inlägg, eller hur?! Jag reagerade på att du tyckte senare förskolestart betyder att mamman måste vara hemma.

De flesta som är två föräldrar och därmed två inkomster brukar väl kunna vara hemma längre än bara precis ett år. Vanligast tid för inskolning är väl runt 1.5 år.
Svar på tråden inför förskolan