inför förskolan
Vi fick en jättebra lista sv vår förskola av vad som förväntas finnas i extrakläder och utekläder och annan utrustning tex solkräm, vattenflaska, napp osv, har du hört er förskola om de har en färdig sån?
Vi fick en jättebra lista sv vår förskola av vad som förväntas finnas i extrakläder och utekläder och annan utrustning tex solkräm, vattenflaska, napp osv, har du hört er förskola om de har en färdig sån?
Kom på! Beställ hem namnlappar att sätta i kläder, skor och på saker!!
Låter på tok för tidigt att börja när man är lite över året. För barnet upplever han det som att du överger honom. I så låg ålder kan barn inte uppfatta att det är tillfälligt. Usch stackars barn. Dessutom är barngrupperna numera så stora att det blir än svårare för barnen att knyta an till förskolelärarna.
Jaja... jag antar att jag talar för döva öron.. De flesta verkar anse att förskolan är exceptionell för alla barn.
Alltså inte för att jag håller med den som skrev, men herregud vad lever du i för århundrade? Numera så har faktiskt många barn pappor som vill vara med sina barn också och alltså har inte förskolestarten med kvinnans roll eller inte att göra. Just vid 12-15 månader är nog många pappor som tar över föräldraledigheten och är hemma ett antal månader.
Men det var ju inte det jag reagerade på i ditt inlägg, eller hur?! Jag reagerade på att du tyckte senare förskolestart betyder att mamman måste vara hemma.
De flesta som är två föräldrar och därmed två inkomster brukar väl kunna vara hemma längre än bara precis ett år. Vanligast tid för inskolning är väl runt 1.5 år.