Inlägg från: Fladdriga svansen |Visa alla inlägg
  • Fladdriga svansen

inför förskolan

Dubbelt av allt är bra. Ett hemma och ett på förskolan.

Regnset/overall/skalkläder vad man nu föredrar samt årstid, sockiplast, 1-2par strumpor, 1-2 byxa, 1 tröja, 1 T-shirt, blöjor om de ej fås där och de behöver, snutte, stövlar, skor, mössa, svala vantar, varma vantar, påse så de kan lägga skitiga kläder som ska hem i.

De jag kommer på att vi har iallafall.

• Fladdriga svansen
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-17 09:37:17 följande:

Låter på tok för tidigt att börja när man är lite över året. För barnet upplever han det som att du överger honom. I så låg ålder kan barn inte uppfatta att det är tillfälligt. Usch stackars barn. Dessutom är barngrupperna numera så stora att det blir än svårare för barnen att knyta an till förskolelärarna.

Jaja... jag antar att jag talar för döva öron.. De flesta verkar anse att förskolan är exceptionell för alla barn.

Komiskt att de alltid är anonyma som alltid skriver nedsättande ord. Är det svårt att stå för åsikterna?

Men till saken hör att alla faktiskt inte kan gå hemma tills de är 3 år, inte alltid pga ekonomin men pga viktig del i sitt arbete som är svår att fylla eller helt enkelt egen företagare. Sånt som är att tala inför döva öron för er anonyma fegisar.
Svar på tråden inför förskolan