Inlägg från: Anonym (Trodde jag aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (betraktare) skrev 2024-03-24 01:45:35 följande:

Klart jag gillar dig, du verkar ju vara en så himla härlig person!

Jag tror som sagt att du gör helt rätt om du är som du brukar. Du ska ju också kunna njuta av påskfirandet, då ska du inte försöka anpassa dig till att bli som du tror att någon annan vill att du ska vara.

Sen har du ju faktiskt klarat att upprätthålla en god kondition, tränar mycket och utövar två sporter. Det är fan inte dåligt, inte i någon familj!

Det sista du skriver är ju sant. Jag är mer en trånande och idrottande person än något annat. Att jag adderat rökningen till mitt sätt att leva förtar ju inte att jag främst lever sunt och prioriterar mitt idrottande.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-25 15:25:15 följande:
    Hoppas det blev en lyckad söndag och en trevlig lunch!
    Det blev det verkligen. Ikväll har vi i samma kompisgäng spelat padel, något vi bestämde över lunchen i söndags. Älskar padel men hinner inte spela särskilt ofta. Har du spelat?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-27 22:40:49 följande:

Ja, spelade en del förut, när "alla" spelade, men har inte blivit något på ganska länge för min del.

När åker du till dina föräldrar för påskfirande?

Långfredag till påskdagen!
    Anonym (M) skrev 2024-03-27 23:08:02 följande:

Nu kanske jag dödar den mysiga stämningen i tråden men rökning är en väldigt rak väg till lungcancer, KOL och andra tråkigheter. Med åren så blir det inte en fråga kring om utan snarare när livet tar slut i förtid. Har man problem med nikotinberoende så finns massor av hälsosammare alternativ (snus, vitt snus, rökavvänjningsprodukter osv).

Ja det är svårt att inse detta när man är ung och känner sig odödlig men försök förstå att det kommer en dag när det kan kännas jävligt ovärt med alla de där blossen. 

Tack för ett välmenande inlägg. Jag är oerhört medveten om hälsoriskerna med rökning. Jag använder snus som nikotinersättning i vissa situationer.

Jag är 30 år och har rökt i drygt fyra år. Just nu varken kan eller vill jag sluta röka, men jag kommer att göra det vad det lider. Just nu är min kärlek till cigaretterna lite för stark, men i och med hälsoriskerna blir det ett stopp inom inte alltför lång tid.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-27 22:48:11 följande:
    Hoppas det kommer bli kul och njutbart för dig! Gör som du själv vill och försök låta bli att skämmas i onödan, det finns ingen anledning!
    Tack för pepp! Jag vet att mamma kommer att säga det som hon alltid säger när jag kommer hem
    och hon ger mig en kram.
    - Usch vad du luktar rök. Har du inte slutat än?

Jag kommer att röka precis när jag vill, men det som är bra med att vara hemma hos föräldrarna är att det sällan blir några okynnescigaretter utan bara vid de tillfällen då jag är riktigt röksugen. Det blir jag iofs ganska ofta 🙈
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-29 00:34:39 följande:

Känns ändå som en vettig inställning till det hela Glad

Hur har dagen varit? Åker du tidigt i morgon?

Beror vad som räknas som tidigt 😉 men vid 10-snåret. Det tar några timmar inkl ett tågbyte.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-29 00:44:56 följande:

10 känns väl ändå okej tycker jag Glad

Hoppas tågen går som planerat, brukar ju kunna vara lite si och så med det ibland... Annars är ju tåg ett rätt trevligt transportmedel,

Ja, jag gillar att åka tåg. 

Jo, när man är beroende av tågbyte är det jobbigt om man missar anslutningen. Hoppas det funkar imorgon, det ska vara 15 minuter mellan tågen och det passar mig perfekt.

Anonym (betraktare) skrev 2024-03-29 00:51:52 följande:

Håller tummarna för att det funkar!

Hoppas TS inte är sur över att vi använder det här som en allmän chatt numera, haha! Man vill ju hålla sig uppdaterad! Tyst

Tänkte tanken redan igår, men isf får hon väl säga till 😅

Två frågor till dig:
    Har du några planer för helgen?
    Är rökning en dealbreaker för dig?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-29 01:12:38 följande:

Nja, ska jobba en del i helgen men hinner med lite påskfirande också.

Skulle inte säga att det är en dealbreaker så länge det är på en "normal" nivå och inte inomhus, nej.

Har faktiskt stött på personer både ute och på nätet som sagt ?tack, men nej tack? när det kommit fram att jag är rökare. Kan förstå det, kunde varit jag så sent som för fem år sedan.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-29 01:21:59 följande:
    Har känslan att du sköter det väldigt snyggt och som jag skrivit tidigare, rökningen är ju bara en väldigt liten del av din person. Tycker man måste se till helheten.

Blir glad när du säger så. 

Ja, jag sköter det snyggt. Absolut! Tar hänsyn, frågar alltid mina kompisar om det är ok att jag röker (I mitt tajtaste gäng är vi 2,5 av 4 som röker så där är det lugnt). Skräpar inte ned. Står för att jag röker, ljuger inte om att jag bara feströker osv. Respekterar regler och policys på jobb (i mitt fall gymmet där jag jobbar extra) och inom mina idrotter. 

Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!