Inlägg från: Anonym (Motivation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Motivation)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-05-16 02:22:18 följande:

Jag har varit ute ikväll och köpte Marlboro Gold. De smakade bra, åtminstone ikväll när jag drack Hoppas morgonciggen är lika god, då ska jag nog klara mig bra även efter mentolförbudet.

Vad är det du gillar så mycket med John Silver? Aldrig sett någon i min bekantskapskrets röka dessa.

Haha va dom lika goda när du nyktrat till? Tycker själv att dom är helt okej men i svagaste laget när man rökt John silver. Dom är riktigt starka o det gillar jag
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-05-18 19:18:48 följande:

Jodå! De smakar jättebra även om jag kommer att sakna mentolciggen. Starka cigg är nog inget för mig.

Va härligt! Trodde inte jag heller men efter ett paket så ville jag inte röka svagare. Fördelen är att jag inte röker mindre när jag röker John silver.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-05-18 23:38:25 följande:

Älskar ?fördelen är att jag inte röker mindre?

Finns inget bättre än att få sitta o röka ????

Haha oj blev lite fel där. Skulle vart att fördelen är att jag röker lite mindre.

Håller med om att sitta och röka är underbart men rökte drygt 2 paket om dagen o det blir på gränsen till stressigt o hinna med. Nu röker jag 1,5 paket om dagen istället.
  • Anonym (Motivation)

Kan va så att mitt rökande har fått en vän till mig att börja röka igen efter 11 år som rökfri

• Anonym (Motivation)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2020-06-18 15:17:11 följande:

Oj! Berätta! Tänker du som jag att du inte tar ansvar för någon annans beslut?

Precis hon är ju både myndig och normalbegåvad så det valet tycker jag ligger i hennes händer.

Jag erbjöd henne en cigg under en vinkväll som hon tillslut nappade på, efter några vinkvällar med tillhörande cigg så hade hon egna cigg och nu röker hon säkert ett pak om dagen. Jag klagar absolut inte över det
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-06-20 14:00:07 följande:

Haha, har läst många trådar och denna är nog bland de mest tragiska man kan hitta. Din kommentar har så många tragiska bottnar att den blir som kronan på verket.

Hahaha tack för den infon! Hoppas iaf att du mår bra av att rensa rören för ärligt talat så har jag väldigt svårt att ta åt mig något ifrån en människa jag aldrig träffat.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Confused) skrev 2019-12-16 20:50:10 följande:

Det har varit blandade reaktioner för mig. Några vänner har varit ganska fördömande men ett par stycken har mer skrattat lite åt det och tyckt jag är lite knäpp men ändå haft förståelse. 

Tycker att det jobbigaste har varit kollegerna. Att helt plötsligt börja röka på rasterna som 30-åring är tydligen inte helt socialt accepterat. 

Mina föräldrar har jag inte vågat berätta för än.. hur har ni andra gjort? 

Hur går det för dig?
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-07-10 13:40:59 följande:

Jag vet inte om ni andra i tråden hamnar i såna situationer, men jag har ett sommarjobb som gör att jag inte kan/får röka under hela arbetspasset (7-9 timmar). Vad är ert bästa subsitut för att dämpa suget av nikotin? Jag har testat nikotinersättningsmedel i form av sugtabletter och nikotintuggummi, men tycker inte det hjälper särskilt mycket. Snus kanske?

Usch det måste vara 7-9 lååånga timmar.

catch eucalyptus mini hjälpte mig mycket innan jag va helt ?offentlig? med min rökning
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-07-10 18:10:46 följande:

Ja, det är lååååååånga och måååååånga timmar :-/

Har inte velat testa snus då jag är lite rädd att bli beroende av det också och det känns som att en nikotinlast räcker :) Men det är nog det bästa alternativet trots allt. Får testa!

Hahaha jag blir röksugen på bara tanken att inte kunna röka på så lång tid.

Ja gör det. Jag märke inte av något snus sug alls när jag väl kunde röka och har inte snusar alls sen jag började röka öppet för alla.
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-07-10 23:04:54 följande:

Då ska jag testa det imorgon. Ja, stundtals när suget sätter in är jag nästan beredd att säga upp mig Men gissa hur bra den första ciggen efter avslutat jobb smakar? De första 4-5 blossen är himmelriket.

Du måste skriva va du tyckte sen.

Hahahaha känns som att den ciggen till och med slår morgonciggen med råga!

Måste säga att du börjar låta som en riktig rökare!
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!