Inlägg från: Anonym (Blev rökare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blev rökare)

Börja röka?! Hjälp!

Jag var 25, träffade en kille, jag var i samma sits rökte inte, klart jag rökt lite då o då innan men inte spec. mycket.
    Började med att jag rökte lite tillsammans med honom, sedan blev det mer om mer, han gillade det, så jag fortsatte.
    Idag är jag rökare fullt ut, och älskar det.

• Anonym (Blev rökare)

Ja tror man har det lite latent i sig, man känner suget, men man vill vara nyttig, inte börja, och så kommer ?anledningen? som man tar som argument att börja pga.

Ja vi lever fortfarande ihop, varit ihop i 7 år nu.

Vänner sa inget, har feströkt lite, mamma sa inget, bytt jobb 2 ggr, så de märkte inte skillnaden. Bytt stad oxå, så då får man nya vänner, så har sluppit massa moralpredikan som tur är.

Jag röker fortfarande och trivs jättebra med det, har inga planer på att sluta.

Ny kille, nytt liv, nya vänner kommer in, man blir som sin omgivning, nu är det ju inte nytt längre, men bytte livsstil litegrann med nya killen, hus, stad mm.

Jag känner mig friare och får vara den jag vill vara och har ingen svartsjuk kille som förbjuder massa saker, vilka vänner jag ska ha, kläder, rökning, och hur jag vill leva mitt liv.

• Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-03-15 22:59:35 följande:
    Det låter ju underbart så som du beskriver att ditt liv utvecklats. Härligt!

Jag tror du har en poäng i att det kan finnas ett sug som ligger latent. Rent rationellt vet jag ju att det är farligt på sikt att röka, men jag känner som du. Jag tycker om att vara rökare och funderar ibland på hur det kunde dröja så länge i livet innan det slumpade sig så att jag började.
    Ja det har verkligen blivit bra.

Det är som du säger, tycker om att vara rökare, jag trivs jättebra med det, vad röker du för sort?
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-03-15 22:59:35 följande:
    Det låter ju underbart så som du beskriver att ditt liv utvecklats. Härligt!

Jag tror du har en poäng i att det kan finnas ett sug som ligger latent. Rent rationellt vet jag ju att det är farligt på sikt att röka, men jag känner som du. Jag tycker om att vara rökare och funderar ibland på hur det kunde dröja så länge i livet innan det slumpade sig så att jag började.
    Ja det har verkligen blivit bra.

Det är som du säger, tycker om att vara rökare, jag trivs jättebra med det, vad röker du för sort?
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-03-30 17:04:27 följande:

Jag röker röda Marlboro. Du då?

Röda Marlboro 100 ????

Vill få ut mer än med vanliga.

Hur mkt röker du per dag?
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-04-08 22:57:32 följande:

Beror lite på... på vardagarna mindre eftersom vi har s.k. rökfri arbetstid och då kan jag bara röka på lunchrasten. Mer när jag är ledig. Blir väl 10-12 på vardagar och 15-18 när jag inte jobbar.

Du?

Det ligger på runt ett paket om dagen, varierar också med jobb osv.

Sitter jag i bilen blir det mera, där kedjeröker jag känns det som ????

Nu på sommaren ökar det ju också..

Jag röker inte inomhus och ogillar kyla så jag går ut mindre då.
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-05-06 22:47:31 följande:

Är det sant att mentholcigaretter inte får säljas efter den 20 maj? Jag röker menthol och har nästan inte provat något annat under den relativt korta tid jag rökt. Känner mig besviken om detta stämmer...

Ja det stämmer tyvärr, nu röker jag inte mentol men fick reda på detta av en mentolrökande kompis igår, jag tycker synd om henne.

Vad det gäller sen start som rökare tycker jag att det är larvigt att tro att detta är en sen revolt, det är sen upptäckt av bara.

Alla gillar olika, det är bara så.
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-05-18 22:57:22 följande:

Va härligt! Trodde inte jag heller men efter ett paket så ville jag inte röka svagare. Fördelen är att jag inte röker mindre när jag röker John silver.

Älskar ?fördelen är att jag inte röker mindre?

Finns inget bättre än att få sitta o röka ????
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Jag) skrev 2020-05-19 15:19:23 följande:

Jag vill ha en rökartjej. Älskar såna.

Helt rätt!

Hoppas vi blir fler & att du finner en!!
  • Anonym (Blev rökare)
    Mackan1978 skrev 2020-05-19 18:14:27 följande:
    Jag tänkte, om du skulle bli singel, så kan du väl hojta till..

Hur gammal är du?

(valde nu att va icke anomym)
    Är 32 och förhållandet funkar bra så det blir att jag håller mig kvar, men tack ändå Glad
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-07-21 23:19:04 följande:

Hahaha jag brukar stå och blossa utanför mitt gym efteråt är ju ultimata belöningen

Jag gör detsamma, det är absolut den ultimata belöningen och få sin cigg efter träningen.

Har kommit på mig själv när jag ser unga som röker.

Brukar säga till mig själv ?det finns hopp för kommande generationen?.

Rökningen är och förblir min favoritsysselsättning.
  • Anonym (Blev rökare)
    Anonym (Jag) skrev 2021-06-13 11:52:45 följande:

Att röka två paket om dagen, känns det i lungorna eller i kroppen på något sätt? Beskriv för mig som ickerökare.

Röker nuförtiden 2-3 paket om dagen.

Vet inte om det känns så mycket?

Har gjort det ett tag, märker inte direkt någon skillnad i fysiken.

Jag håller igång mycket så det blir ett aktivt liv mitt i allt detta.

Inge bekymmer med jobb då jag har ett fritt arbete.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!