Inlägg från: Mackan1978 |Visa alla inlägg
  • Mackan1978

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (P) skrev 2019-08-23 21:21:28 följande:

Snälla ts, sluta nu på en gång, idag! Nikotinberoende är ett sånt helvete att bli av med! Och det går oväntat fort att bli beroende. Att röka några dagar på raken räcker oftast för att skapa sug efter mer, man tror man har kontroll men sen skiter det sig utan att man fattat hur det gick till riktigt. Jag har slitit för att bli nikotinfri i flera år nu men jag klarar det bara inte! Nikotin är för jäkla fint helt enkelt. Om jag bara kunde åka tillbaka i tiden till idiotiska fjortonåriga mig utan konsekvenstänk och berätta hur jävligt svårt det kommer bli alltså! Du är mogen med ett konsekvenstänk, agera därefter!

I hur många år har du rökt?
  • Mackan1978
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-14 15:08:06 följande:

Någonstans långt bort finns den tanken ja. Skulle jag nu bli gravid så skulle jag så klart sluta röka under graviditet och ev amning.

Sen skulle jag ta mig en funderare om jag skulle börja eller ej. Tycker inte att jag skulle bli en sämre mamma bara för att jag röker. Jag skulle i vilket fall vara en mamma som höll igång med både mycket motion och bra kost.

Tror inte det behöver va så mycket sämre än en som ligger i en soffa och häller i sig 2 liter cola om dagen o aldrig gör något.

????????
  • Mackan1978
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-14 15:08:06 följande:

Någonstans långt bort finns den tanken ja. Skulle jag nu bli gravid så skulle jag så klart sluta röka under graviditet och ev amning.

Sen skulle jag ta mig en funderare om jag skulle börja eller ej. Tycker inte att jag skulle bli en sämre mamma bara för att jag röker. Jag skulle i vilket fall vara en mamma som höll igång med både mycket motion och bra kost.

Tror inte det behöver va så mycket sämre än en som ligger i en soffa och häller i sig 2 liter cola om dagen o aldrig gör något.

Motivation. Jag skrev tummen upp, men det blev frågetecknen av någon anledning
  • Mackan1978
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-14 22:21:29 följande:

Misstänkte nästan det, har hänt mig med.

Okej.

Känner du dig ibland sexig när du röker?
  • Mackan1978
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-15 10:04:58 följande:

Asså va är det för fråga....

Förlåt ogenomtänkt frågat
  • Mackan1978
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-15 10:04:58 följande:

Asså va är det för fråga....

Ber så mycket om ursäkt. Ska inte hända igen.
  • Mackan1978

Förra sommaren så hade jag en kollega som numera är en kompis till mig. Hon var rökare. Jag var bra sugen på att testa att röka.

Ett av mina ex var rökare. När jag var tillsammans med henne så insåg jag att jag tycker att det är lite spännande när tjejer röker.

• Mackan1978
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-05-19 16:41:57 följande:

Helt rätt!

Hoppas vi blir fler & att du finner en!!

Jag tänkte, om du skulle bli singel, så kan du väl hojta till..

Hur gammal är du?

(valde nu att va icke anomym)
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!