Inlägg från: Anonym (Hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur?)

Börja röka?! Hjälp!

Ska ge dig två tankar

Utan att känna dig eller ha någon som helst tidigare kontakt så kända jag efter att ha läst din fråga utan förbehåll att du behöver ett gott råd som jag en gång gav en arbetskamrat som rökt hela sitt vuxna liv och försökt sluta då hans kompisar var på honom.

Samtalet löd, "det finns bara en person som kan få dig att sluta". Vem frågade han? Bara du själv." - Han har inte rökt sedan dess.

Du bestämmer sjäv vad du vill göra i ditt liv. Låter som att du försöker passa ihop med din kille. Om ni båda har respekt för varandra så behöver ingen av er känna sig tvunngen att börja med en last för den andres skull.

Allt du läser på paketen är sant. Har förlorat min farmor och farfar, samt pappa alldeles för tidigt pga lungcancer.

Du är ung och gillar sport. Var rädd om dig själv och dem du älskar. Ge dina framtida barn om du funderar på det bättre förutsättningar än jag fick. Bara du bestämmer över dina val.

• Anonym (Hur?)

Ok det verkar vara mysigt och du känner dig cool när du röker.

Fine vi accepterar det.

Men om vi ärliga så är du lika cool när du inte röker? Självklart har det inte med vad du har i handen att göra. Det är snarare hur du ser på dig själv.

Sanningen är att du är den enda personen i ditt liv som förtjänar ditt absolut bästa. Du är bäst! Så var rädd om dig nu.

Skulle aldrig sätta en cigg i munnen på mina barn. För jag bryr mig. Vill inte se en på dina läppar heller. Jag känner inte dig men jag bryr mig ändå.

Ta hand om dig. Jag menar det.

• Anonym (Hur?)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-06-18 23:35:26 följande:

Precis hon är ju både myndig och normalbegåvad så det valet tycker jag ligger i hennes händer.

Jag erbjöd henne en cigg under en vinkväll som hon tillslut nappade på, efter några vinkvällar med tillhörande cigg så hade hon egna cigg och nu röker hon säkert ett pak om dagen. Jag klagar absolut inte över det

Haha, har läst många trådar och denna är nog bland de mest tragiska man kan hitta. Din kommentar har så många tragiska bottnar att den blir som kronan på verket.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Blev rökare) skrev 2020-07-25 09:48:59 följande:

Jag gör detsamma, det är absolut den ultimata belöningen och få sin cigg efter träningen.

Har kommit på mig själv när jag ser unga som röker.

Brukar säga till mig själv ?det finns hopp för kommande generationen?.

Rökningen är och förblir min favoritsysselsättning.

Ja det klart, äldre rökare är ju ett utdöende släkte.????
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!