Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Korkat) skrev 2019-08-16 10:29:10 följande:
    Ja korkat! Om det är någonting jag ångrar här i livet så är det att jag började röka. Är nu beroende av nikotinersättningsmedel istället och kämpar med att sluta med dessa. Började när jag var 13 och är inte fri än, fyller snart 44 år. Så ja, börja inte, kasta och fimpa för gott medan du fortfarande kan. 
    Ja, det ångrar jag verkligen att jag började röka
  • Anonym (Ja)
    Anonym (P) skrev 2019-08-23 21:21:28 följande:
    Snälla ts, sluta nu på en gång, idag! Nikotinberoende är ett sånt helvete att bli av med! Och det går oväntat fort att bli beroende. Att röka några dagar på raken räcker oftast för att skapa sug efter mer, man tror man har kontroll men sen skiter det sig utan att man fattat hur det gick till riktigt. Jag har slitit för att bli nikotinfri i flera år nu men jag klarar det bara inte! Nikotin är för jäkla fint helt enkelt. Om jag bara kunde åka tillbaka i tiden till idiotiska fjortonåriga mig utan konsekvenstänk och berätta hur jävligt svårt det kommer bli alltså! Du är mogen med ett konsekvenstänk, agera därefter!
    +1
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-13 20:00:28 följande:
    Ja det tycker jag med!
    Jag tänker att ska man undvika allt som är dåligt här i livet så är det lätt hänt att man glömmer leva det
    Sant
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-01-05 17:33:48 följande:
    Ok det verkar vara mysigt och du känner dig cool när du röker.

Fine vi accepterar det.

Men om vi ärliga så är du lika cool när du inte röker? Självklart har det inte med vad du har i handen att göra. Det är snarare hur du ser på dig själv.

Sanningen är att du är den enda personen i ditt liv som förtjänar ditt absolut bästa. Du är bäst! Så var rädd om dig nu.

Skulle aldrig sätta en cigg i munnen på mina barn. För jag bryr mig. Vill inte se en på dina läppar heller. Jag känner inte dig men jag bryr mig ändå.

Ta hand om dig. Jag menar det.
    Håller med
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-02-12 18:12:12 följande:
    Ja du? som mitt nick är i den här tråden så var det lika oväntat för mig själv 😅 Det ska sägas att när jag började röka hade jag lagt ner min ambitiösa idrottssatsning. Jag är fortfarande aktiv i ett par sporter, men på en lite lägre nivå. Och röker gör jag fortfarande? 🙈 Jag blev verkligen fast nästan direkt trots att det knappt hade funnits någon i min närmaste omgivning som rökt under min uppväxt eller tonårstid. 
    Härligt
  • Anonym (Ja)
    beli skrev 2024-03-15 22:07:24 följande:

Snacka om negativ utveckling, från att ha varit en hälsosam person till att skaffa sig ett livslångt beroende.

Ni rökare här inne, ni tar väl åtminstone hand om era fimpar så att inte vi andra människor, djuren och naturen utsätts för alla gifter?

För mig är det helt obegripligt hur många rökare som tycker att de kan slänga just fimpar lite hur som helst. Hur kommer man ens på tanken?

+1
  • Anonym (Ja)
    beli skrev 2024-03-16 15:32:21 följande:
    Åhhh. Det absolut enda som ska spolas ner i toaletten är kiss, bajs, toalettpapper och eventuella spyor. Allt annat ställer till med problem!

Från SVT Nyheter:

En sak som många tror är går bra att spola ner är snus och cigaretter. Varje dag spolas tusentals prillor och fimpar ner i toaletter och avlopp. Snus och cigaretter innehåller det giftiga ämnet kadmium som inte helt kan rensas bort och kan hamna i de svenska vattendragen. Använda prillor och släckta fimpar ska sorteras som brännbart.
    +1
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!