Campinglivet
Om det är vanligt så är det inte fattigt då är det medel eller median löner.
Personer som är fattiga har inte medel/median lön
Om det är vanligt så är det inte fattigt då är det medel eller median löner.
Personer som är fattiga har inte medel/median lön
Jag är väldigt vanlig, äger hus, bilar och motorcyklar och är inte fattig.
Ok, om vanligt folk är fattigt, vem är medelinkomsttagare?
Nej, banken tog inte över fastigheterna.
OK, då vet vi din defintion av fattigdom.
Nya ägare, de gick ut på exekutiv auktion, intäkterna fördelades mellan de olika borgenärerna.
Via vem kom de nya ägarna?
Eller kom de och knackade på dörren direkt?
Vem vilka var inblandade i proccesen om ägarbytet?
Kronofogdomyndigheterna är den enda myndigheten som har rätt att göra utmätning. De är dom som även fördelar inkomsterna.
Vilken borgenär som helst har rätt att be om utmätning av tillgångar. Det vanligaste är av inkomst, sedan bankmedel och andra tillgångar. Att utmäta en bostad är det sista de gör.
Det kan vara banken, det kan vara andra som vill ha tillbaka sina pengar. Så en person kan ha skött sina lån till banken perfekt och ändå få fastigheten utmätt. Fastigheten kan vara helt obelånad och ändå bli utmätt.
Ok vet du hur ofta det är banken?
Ok vet du hur ofta det är banken?
Det har jag ingen aning om, det finns säkert statistik på detta någonstans. Jag förklarade processen för dig, eftersom du har fått för dig att det är som i USA, där man kan lämna fastigheten och ge den till banken. Så fungerar det inte i Sverige.
Så banken äger inte fastigheten. Det banken som har pantbrev, dessa pantbrev är det första som regleras om en fastighet säljs på exekutiv auktion, detta oavsett om banken är den som drivit frågan. Sedan kan pantbrevet regleras genom att någon annan tar över pantbreven (den nya ägaren) eller att det löses in av intäkterna från försäljningen.
Har en kollega som haft ett helskotta efter sin pappas död. Pappan fick ett cancerbesked, belånade fastigheten över nock, tog en massa kreditlån och när han väl dog, så var dödsboets netto väldigt mycket minus. Däremot var det inte så mycket pantbrev, så banken fick inte in mer än 2/3 av skulden.