Tow2Mater skrev 2019-08-15 23:58:08 följande:
Det gör det inte.
är det inte gott med pasta?
Linda5 skrev 2019-08-16 00:09:51 följande:
Nej det är inte billigare att campa om du räknar med att du skall köpa en vagn/bil. Behöver du sen ta lån på den så blir det ännu dyrare.
Bra hotell sommartid får du för 1000kr/natt, billiga får du för 700kr boka på
Hotel.com så är vårt 10e natt gratis dvs 20 dagar betala 18000kr/12600
Campinplats på camping med hög klass 450kr/natt lite sämre 350kr
20 nätter på camping 9000kr/7000kr
Lägg till 1500-5000kr skatt och försäkring.
Extra drivmedel vår bil drar 0,4 mer milen med vagnen 400 mil ca. 2500kr
Värdeminskning 2000kr/år
Hotellet har även gratis frukost som man står sig bra på.
Här man sen även lånat till husvagnen/husbilen så tillkommer det ränta på lånet
Du vill verkligen tro på att camping är dyrare än hotell?
Maten har du glömt som är en av de dyraste utgifterna på semestern för en familj med 4 barn! På campingen äter du gröt typ
på hotelt får du betala lunch och middag och mellanmålen OM frukost ingår!
Så det är mkt billgare att campa
att räkna inköp av vagn är absurd för den används inte bara 20 dygn per år!
gör man det är man helt ute och cyklar
Delilah2001 skrev 2019-08-16 03:11:43 följande:
Du ser sällan välbärgade på campingplatser, skriver du.
Men samtidigt campar du aldrig. Vad gör du då på campingplatserna?
Vi campar inte, men skulle gärna vilja göra det.
De av våra vänner och bekanta som campar är medelklass, och skulle ha råd med hotell och utlandsresor (vilket de gör OCKSÅ), de åker på campingssemester för att de uppskattar friheten och campinglivet :)
Jag har besökt folk som campar tyvärr och badat på en del stränder som böda och då ser man och hör man mkt när man pratar med campingfolket
sextiotalist skrev 2019-08-16 06:22:14 följande:
Och det är du inte ensam om. Lägg till att mina far/morföräldrar är uppvuxna under samma tid som Kamprad (födda tidigare). Och jag har, i mitt yrkesliv, träffat de som är uppvuxna i samma kretsar som denna man. Han var inte född fattig. Det var en familj med god ekonomi.
jag har sett dina andra trådar du säger bara emot ju allt
Han var fattig den tiden speglade fattigdom
ekonomisk recension och depression var igån när han föddes
stora belopp pengar räckte inte till att köpa mat ens för dagen
Läs gärna på
viktorjohan skrev 2019-08-16 07:43:29 följande:
Jag och min fru har tillbringat våren och sommaren på en camping vid havet utanför Stockholm. Säsongsplatsen kostar ca 25 tkr. Vagnen betalade vi 200 tkr för. Div tillbehör 10 tkr. Billigt? Tja, det beror väl på vad man jämför med. Vi har campinggrannar som är allt annat än utsatta. En har en ny husbil för runt 2 milj kr. De har en ny Volvo hybrid. En annan är en tysk man som drivit ett åkeri. Hans elcykel kostar 4500 Euro. Vi själva tjänar ca 55 tkr/mån vardera. Vi campar för vi gillar det livet. Vi gör avbrott ibland och tar vår båt ut till nån skärgårdsö där vi bor bekvämt i båten. Inte vet jag om vi är särskilt utsatta.
Jag har inte sagt att folk inte gillar campa
Jag har sagt att det är utsatta människor som campar för det MESTA :)
sextiotalist skrev 2019-08-16 07:51:47 följande:
Fast du blundar och vet inget, ts, som aldrig campar, vet exakt hur det är. Att hennes släktingar och hennes vänner har vänner och bekanta som uppför sig illa och är utsatta är inget som jag tvivlar på. Men undrar mer hur hennes umgänge ser ut.
För mina vänner som campar har andra upplevelser (inte för att jag frågat dom, utan för att de själva berättar, och jag är kritisk, då jag inte ens kan förstå nöjet ;) ).
Du går med skygglappar
jag har sett dina andra trådar
Många behöver bli medvetna