Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Campinglivet

Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 09:23:45 följande:
    Jag är snäll :) men ine dum 
    De är ju det som är problemet att folk ser inte helheten
    varför tror du han ordnade möbler och massa annat? för att tjäna pengar? knappast! Han led med de fattiga! han levde bland fattiga 
    man blir som man umgås 
    än en gång många går med skygglappar
    Nej, nej, han levde INTE bland de fattiga, Han växte upp i en välbärgad familj, han var en smart entrerprenör. Hade han varit fattig, så hade han som sexåring inte haft en egen cykel.
    Han var smart, han ville tjäna pengar, han hittade ett koncept som fungerade utmärkt. Sedan hade en generös sida, absolut
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 09:50:29 följande:

där ser du igen ...hela världen var fattig medan du isolerar vissa personer från gemenskapen ..tragiskt 

det funkar inte så. Vet du varför sverige är ett i land? för vi har grannar som är ett i land . ju närmare ett u land du kommer destu mer sjunker i-landsstatusen 

Nej, hela världen var inte fattig. Depressionen påverkade alla, men alla blev inte fattiga. Tuffare absolut, men alla blev inte fattiga. Känner du folk som levde då?
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 09:48:04 följande:

med grö menade jag billig mat som räknar upp med bacon ägg flingor mm:)

det är det jag menar att folk går med skygglappar de tänker inte liksom inte mer än på just en sak men ser inte energierna bakom 

vi äter inte samma frukost på hotell som hemma så du har totalt fel och fördomar är det att göra så 

utsatta är socio-ekonomiska människor från alla sammhällsklasser oavsett bamkkonto 

böda camping är ett exempel bara men bödasand bad är det finaste av få 

Så du äter utav hela buffén, då äter alla från buffén?

Det är väldigt typiskt Svensson?

Nu bor jag på hotell i tjänsten, då behöver man inte tänka mest för pengarna utan äter som man brukar
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 09:59:25 följande:

snälla du vilken värld kommer du ifrån

Läs på om 30 tals depression

varför tror du nästan alla flitiga svenskar flyttade till usa?

bara lata och de som kände med fattiga blev kvar 

Alla blev fattiga!Alla

Jag jag har några kvar som har berättat mkt hemskheter från den tiden 

Och min mamma växte upp med barnjungfru, hembiträde under 30-talet. Min systers svärmor växte upp på en gård i på norrländska kusten och hon hade det bra jämfört med arbetarnas barn som hade det tufft. Hon fick extramat hemifrån för att dela med sig under lunchen
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 11:58:03 följande:

återigen de med skygglappar såg inte vad som pågick utanför deras dörr 

Du skrev att alla blev fattiga. Jag skrev att depressionen påverkade alla, men de som drabbades mest var de som var knutna till industrin och gruvnäringen så skygglappar hade de verkligen inte. Men de drabbades inte.
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 12:28:36 följande:
    alla blev fattiga men vissa insåg inte det och forsatte leva i en bubbla
    Jaså, så när de hade råd med kläder, mat, fast arbete, barnjungfru, hembiträde, då var de fattiga, men inte insåg det.
    Vet du, jag är rätt säker på att de visste nog bättre om de var fattiga eller inte, än vad du tror sig veta.
    Nej, alla blev INTE fattiga, det blev sämre för alla, men fattiga (dvs inte mat för dagen, inte kunna betala boendet, inte kunna köpa kläder) var det inte alla som blev.
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-16 15:08:32 följande:
    Jag har insett tyvärr att jag inte kan övertyga endel och där är du.

Alla var fattiga alla

De rika är rika på fattigas bekostnad!
    Nej, du kan inte övertyga mig saker som är uppdiktade i ditt eget huvud. Jag har ett stort intresse för nutidshistoria (1900-talet och framåt), vi har en gedigen släktforskning och släktingar som blivit gamla. Så jag har läst, lyssnat på äldres erfarenheter. Den äldsta jag träffat var född 1882. Klart i huvudet ända fram till sin död.
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 11:51:12 följande:

blev nu själv sugen på att fricampa men aldrig stationerad på en campingplats bland massa bönder :)

Vad är det fel på bönder?

De flesta driver företag som omsätter flera miljoner.

Du har en fruktansvärd syn på andra och verkar vara nyrik.
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 13:04:45 följande:

alla vet vad bönder går för :)

Ja jag blir nyrik på kunskap varje dag :)

Vet alla?

Du vet det uppenbarligen inte.
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 13:53:08 följande:

varför är du alltid emot? 

Nej, jag är inte emot. Däremot reagerar jag när man, mot bättre vetande, minimerar grupper av personer.

När man uttrycker sig som en tonåring och tror att "bonde söker fru", "Böda camping" visar den enda sanningen.
Svar på tråden Campinglivet