Inlägg från: Tintin i Amerika |Visa alla inlägg
  • Tintin i Amerika

Campinglivet

sextiotalist skrev 2019-08-15 15:02:08 följande:
    Och sådant händer aldrig annars eller hur?
    Tre barn av hundra som fick lite motgångar
    ett barn som söker tröst och inte får det av de tryggaste personerna den känner till vet du vad det ens innebär?
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-15 15:07:31 följande:
    Vet du, det är ingen katastrof. Det fixar de flesta barn. Annars hade min generation legat på psyket allihopa eftersom det var rätt vanligt att vi inte hade våra föräldrar med oss överallt och fick klara oss när vi gjorde oss illa.
    Däremot verkar den bomullsomlindande generationen, med föräldrar som fångar upp barnen så fort de möter den minsta motgång, ha problem, med tanke på de senaste siffrorna om dåligt mående hos de som är mellan 25 och 30
    det fixar sig...en granntjej är död pga sådana tankekretsar! 
    förlåt men det är din generation som lärt den nya genarationen att förstöra jorden 
    missbruka jordens resurser göra maten vi ätyer idag näringsfattigt social isolation m.m.
    Den generation på 25-30 år som du pratar om har inte med bomull att göra utan det har utvecklats nya sätt och nya verktyg  att upptäcka problem som alltid funnits . varför är du så arg?
  • Tintin i Amerika
    Ljbs skrev 2019-08-15 16:02:06 följande:

[quote=79833613][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 15:03:34 följande:[/quote-nick]inte i vårt sällskapskrets nej tack ocj lov och det beror till stor del på att vi är uppmärksamma och tar ansvar![/

Vad synd det är om barnen i er umgängeskrets som är stora nog att klättra i en klätterställning och sen inte får lära sig sina begränsningar för att dom hela tiden har någon som står under o tjoar ?inte högre nu det är farligt?.

Alltså istället för att bara acceptera människors olikheter så sitter du och kräks galla över folk.

fördomar!
    Våra barn är varierande åldrar men inga stora barn än.
    Synd att du vill lära en 2 åring vad begränsning är 
  • Tintin i Amerika
    Ljbs skrev 2019-08-15 16:02:06 följande:

[quote=79833613][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 15:03:34 följande:[/quote-nick]inte i vårt sällskapskrets nej tack ocj lov och det beror till stor del på att vi är uppmärksamma och tar ansvar![/

Vad synd det är om barnen i er umgängeskrets som är stora nog att klättra i en klätterställning och sen inte får lära sig sina begränsningar för att dom hela tiden har någon som står under o tjoar ?inte högre nu det är farligt?.

Alltså istället för att bara acceptera människors olikheter så sitter du och kräks galla över folk.

på villket sätt accepterar jag inte olikheterna? det är ju det jag belyser att vi är olika 
  • Tintin i Amerika
    AnonymZzZ skrev 2019-08-15 16:10:25 följande:

Vi gör det för att det är mysigt, och barnen fullkomligt älskar att tälta. Tror de gillar att vi alla sover tillsammans, och verligen är nära varandra även fysiskt.

Jag tältar gärna på vandringar etc för att man kommer nära naturen. Älskar att vakna till fågelsång.

Rent ekonomiskt skulle vi kunna välja många andra alternativ, och det gör vi ofta också. Ibland blir det en kombination.

Man kan tälta hemma också :)
    barn skiter fullständigt om det är hemma på gården eller naturen de vill ju ha som du beskriver närhet myskänsla m.m.
    Jag det är kul att tälta i det fria men nu pratar jag om camping på camping:)
    Nymphaea skrev 2019-08-15 16:12:00 följande:

Jag får mest intrycket av att du desperat vill ha medhåll i att det är socialt utsatta människor som campar. Varför? Du pratar illa om dina släktingar, att de lever ett lyxfällanliv med bra löner, dyra campingvagnar och "äter ändå pasta" (vad det nu är för fel på pasta?). Det luktar avundsjuka... Vad har du egentligen emot dina släktingar?

hehe jag är inte ett dugg avundsjuk :)
    det handlar inte om våra släktingar som campar det handlar om campingfolket generellt :)
    släktingar var ett exempel på det 
    Pasta i stora mängder är skadligt för hälsan :)
    sextiotalist skrev 2019-08-15 16:14:58 följande:
    Inte det minsta arg. Bara konstatera att du är sorglig som sprider osanningar om det campande folket, detta utifrån en enstaka upplevelse.

Skriver att de är socialt utslagna, lever på gränsen till lyxfällan.

ok vad bra. jag förstår att du tänker så om mig. Var inte meningen att riva upp gamla sår hos er. förlåt 

• Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-15 16:38:07 följande:
    Vilka gamla sår?

Jag gillar inte att campa eller sova i tält. Jag är för bekväm av mig helt enkelt. Skulle inte trivas med att trängas på liten yta under min semester.

Men ser campinglivet nästan dagligen när jag är vid vårt sommarhus och har gjort det under hela min uppväxt och delar inte din uppfattning alls.

Skulle nog beskriva den anläggningen som är hos oss som en anläggning som vänder sig till de som har lite mer i plånboken (Och den är inte femstjärnig)
    många människor går med skygglappar tyvärr 
  • Tintin i Amerika
    AnonymZzZ skrev 2019-08-15 16:46:11 följande:

Hej TS,

Anledningen till att vi ens hamnar på en camping är ju för att vi har ett resmål vi vill besöka, kanske Öland eller Danmark. För egen del hade jag förstås mycket hellre valt ett tjusigt hotellrum, men med två små barn är det sjukt bekvämt med camping! Nöjda barn = nöjda föräldrar. Framförallt med lekplats utanför knuten, ofta bad i närheten, kiosk och restaurang. Stuga är helt klart bekvämare, men tält älskas som sagt av barnen plus att det är betydligt billigare (bara för att man har höga inkomster betyder ju inte det att man struntar i utgifterna)

Hoppas du har fått svar på din fråga! För uppenbarligen existerar vi som gör detta val, så vad finns det ens att diskutera?

Hejhej
    Jag menade ju som du skriver att ekonomin styr. 
    Men det är sorgligt att höra många som du skriver nöjda barn = nöjda föräldrar
    för mig klingar det oansvar
    Barn vill äta glass framför mat ska man göra barn glada då?
    Barn älskar att tälta ja men inte spendera en hel helg i en varm tält? 
    Att dela toalett med andra främmande människor skapar otroligt mkt stress hos våra barn. Integriteten blir som bortblåst. 
  • Tintin i Amerika
    Nymphaea skrev 2019-08-15 17:24:02 följande:
    Så du stannade alltså länge nog på denna campingplats du inte campat på tillräckligt länge för att se att de åt pasta i stora mängder i flera dagar? Vad som helst i för stora mängder kan vara skadligt för hälsan, vet du

Det känns helt klart som att du hänger upp dig på detta av någon personlig anledning. Låter helt sjukt att du förfärar dig över folk som äter pasta, campar i fina husvagnar och barn som har svårt att ta sig från en klätterställning till en annan! Och hur vet du vad alla dessa människor tjänar och att de har problem med ekonomin (du nämnde lyxfällan)?
    vi stannade där några timmar för att vara hövliga 
    men däremot känner vi många som campar och vi känner till deras livsstil och villka de klickar med och de klickar med de flesta på campingen 
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-15 17:59:34 följande:
    Nej, däremot så tror du att ditt enda besök på en campingplats och dina släktingar är det som är sanningen.
    nädå jag har sett och hört från många olika 
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-15 18:10:50 följande:
    Jag tycker det säger mer om de du umgås med än de som campar
    jag har vid många campingar och badat tex öland där varje varje nästan strand är omgjort till camping
    samma typ av folk 
    Limeblad skrev 2019-08-15 18:21:57 följande:

Rent teoretiskt skulle man kanske kunna boka upp en stuga på varje plats man kan tänka sig åka till under sommaren hela sommaren och få samma flexibilitet som när man campar. För att svänga in någonstans spontant under sommaren och hyra en stuga vid havet finns ju inte på kartan. Stugorna bokas upp tidigt och då måste man bestämma i förväg vilken dag man vill vara på vilken plats. Det behöver man inte när man campar. Åtminstone inte med tält. Helst hade jag velat fricampa för att få vara mer i fred men det är ju också bekvämt med toalett och färskvatten tillgängligt.

klart det finns fördelar och nackdelar med allt
    men här är nackdelar för mkt anser jag 

Svar på tråden Campinglivet