Inlägg från: viktorjohan |Visa alla inlägg
  • viktorjohan

Campinglivet

Jag och min fru har tillbringat våren och sommaren på en camping vid havet utanför Stockholm. Säsongsplatsen kostar ca 25 tkr. Vagnen betalade vi 200 tkr för. Div tillbehör 10 tkr. Billigt? Tja, det beror väl på vad man jämför med. Vi har campinggrannar som är allt annat än utsatta. En har en ny husbil för runt 2 milj kr. De har en ny Volvo hybrid. En annan är en tysk man som drivit ett åkeri. Hans elcykel kostar 4500 Euro. Vi själva tjänar ca 55 tkr/mån vardera. Vi campar för vi gillar det livet. Vi gör avbrott ibland och tar vår båt ut till nån skärgårdsö där vi bor bekvämt i båten. Inte vet jag om vi är särskilt utsatta.

• viktorjohan
    Linda5 skrev 2019-08-18 17:26:04 följande:

För min del funkar inte en vagn i 15000:- klassen. Jag vill ha toa i vagnen samt varmvatten. Jag vill ha bra sängar och en behaglig vagn.

Absolut inget fel på billigare vagn MEN jag vill ha vissa bekvämligheter.

Precis!

Vi valde en Kabe royal med ordentlig spis, dusch, varmt vatten, AC, toa osv. Ett större förtält blev det också. Vi bor i villa, hyr fjällhus i Åre varje vinter, vi har en fin motorbåt med midcabin i Stockholms skärgård. Men vi älskar campinglivet i husvagnen. Den står säsongsparkerad vid havet utanför Stockholm. Inte känner vi oss utsatta.
  • viktorjohan
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-03 20:05:59 följande:

Är det stendött här? ????

Man tröttnar på dina inlägg och kommentarer.
Svar på tråden Campinglivet