Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Campinglivet

Vi bor ofta på camping men då i stuga, och jag kan säga att jag sällan eller aldrig har sett några "utsatta". De som tältar är ofta ungdomar eller barnfamiljer. Sedan har vi husvagnsfolket som till största delen bor i fina, dyra husvagnar och så är det husbilsfolket som mer eller mindre alla bor i nya dyra husbilar. inte en enda av de ser speciellt utsatta ut. Om de äter pasta så är det väl för att det är enkel stapelvara som är lätt att tillaga när man campar. Inte sätter man på en söndagsstek i husvagnen? Annars så brukar det vara oftast vara fullsatt på de restauranger som finns på campingarna. Själva så köper vi färdig frukost där det går och äter även våra övriga måltider på restaurang.Nu senaste helgen var vi i Västervik på Lysinge camping och det var ju inte billigt precis.

• Virriga Vera
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 15:20:42 följande:
    Var har jag skrivit om bonde söker fru? 
    Ljbs skrev 2019-08-17 14:03:16 följande:
    Fast knappast camping i samma syfte som Svensson ?? Eller hur??

För det första kommer dom ju Inte få campa för att dom är på semester i den bemärkelse Svensson campar.

Utan att läst mig in i artikel. Så är det ju också säkerligen i syfte att få bort dom från allmänna parkeringar, privata parkeringar och andra ytor färg dom bosätter sig och på så vis ställer till problem för markägare , kommun, boende och t ex hyrare av p platser.
    Jag menar vanligt svesson campande på campingplatser  ;)
    inte på parkeringsplaster och gator å dylikt Kom du till campingen så ska du få se hur många som gör aktiva val och hur många som campar för att de har kompisar som campar och av att slippa ensamheten. Att köpa en slitter ny vagn och äta gröt på dagarna är inte en intresse utan saknad efter annat.

Hälsosamt? har du varit på toaletterna på campingplatser? 
    Har du varit i duscharna? tvättstugorna? där man diskar? 
    hur och i vad man fyller på vatten till vagnerna med? 
    https://www.hemgallerian.se/tradgardsverktyg/4394-vattenkanna-10l-gron.html?dv_chgroup=sem&dv_channel=google&gclid=Cj0KCQjwy97qBRDoARIsAITONTJN5DXT6lbMgf1Bsfya1HmEVAIJrDew_HEPapcI8DbgGXuBc9UDzucaAr4mEALw_wcB

Alla , alla somi en masspsykos hade sådana 10 liters vattenkannor till trädgården och fyllde på vattentankarna i husvagnen! Dessa kannor är inte godkända till dricksvatten! De innehåller gifter! Folk körde på dessa för att de är billiga!

Sedan är själva vattentanken i vagnen gjord av plast! Hur varmt blir det egentligen i den tanken en varm sommar dag på 25-30 grader utomhus? Hur hälsosamt är det??

Nä du mig får du aldrig boskaps-campa! och jag är inte ensam!

Men är det inte skönt att ingen tvingar dig och att du faktiskt slipper om du vill, precis som att de som gilla att campa faktiskt får göra det om de vill, utan att någon tvingar dem?

• Virriga Vera
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-29 10:21:38 följande:
    Det är exakt så det fungerar. Du lever i en bubbla! Kalla det pantbrev  tjing eller vad som helst man MÅSTE SKÖTA BANKENS BETALNINGAR ANNARS ÅKER MAN UT!
    70.000 är rätt vanligt bland fattigt folk ja. 
    Svenska folket är belånade upp till öronen! 
    Tack för tipset men det hjälper inte för det var inte tillräckligt bra tips!
    Du får göra bättre ifrån dig helt enkelt om du vill hjälpa mig med bla tips m.m.

Kommer att tänka på diskussionen i denna tråd.  www.familjeliv.se/forum/thread/40010010-jo-jag-ager-mitt-hus-inte-banken/1

• Virriga Vera
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-30 09:26:59 följande:
    Äger du verkligen huset? Eller är det banken som äger?

Vems är huset den dagen räntan går upp så mkt att du inte kan

betala på lånet?

Läs på om krisen på 90talet! Då var det samma veva.

Folk sade jag äger huset men lämnade det hastigt ifrån sig till bankerna

"ägarna" inte kunde betala på lånet!
    annabellelee skrev 2019-08-29 22:42:26 följande:

Ok, om vanligt folk är fattigt, vem är medelinkomsttagare?

Medelklassen är fattigt folk!
    Jag äger huset eftersom det är jag som står på lagfarten. Om man inte kan betala lånen så tar banken inte huset, de begär utmätning via kronofogden. När huset säljs får banken vad de ska ha om det blir pengar över så tillfaller det husägaren. FYI så är MITT hus obelånat så räntan kan gå upp hur mycket som helst.
  • Virriga Vera
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-31 00:12:27 följande:
    Du är grundlurad av systemet!

Banken bestämmer om du kan bo kvar eller flytta ut!

Det är inte alla som har ett hus utan lån!
    Nej, banken bestämmer inte om jag ska flytta eller bo kvar. Det gör jag så länge jag sköter mina åtagande mot lånegivaren. Gör jag inte det så gäller det vad kronofogden säger. Banken måste enligt svensk lag begära utmätning genom kronofogden. Sedan utmäter de vad de tycker ger mest pengar och det är inte ens säkert att de kommer att utmäta huset om det finns annat som är värt något.

Svar på tråden Campinglivet