Inlägg från: Mandel |Visa alla inlägg
  • Mandel

Campinglivet

Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 12:45:26 följande:
    Ja det är ju lite märkligt att man har köpt en husbil för miljonklassen och campar 
    och lever på pasta eller billig fläskkarré
    Tror mest det är en falsk trygghet för kanske har deras föräldrar campat
    Läs gärna på om härmningsprincipen.

Känner igen detta bland folk som lever på marginaler i övrigt

Känner många familjer som har över 40 000 -50 000 i inkomster men ändå räcker inte pengarna till .
    De har köpt splitterny husvagn på lån men äter pasta om dagarna  

Någon som har en bra förklaring? 
    Ensamstående mamma med en Hobby Premiumvagn betald kontant som jag drar med en ny bil också betald kontant.
    Grillar svensk oxfilé och personligen äter jag inte pasta över huvud taget. Gör både egen majonnäs och egen bea ifrån grunden i husvagnen.

Till vardags bor jag i villa - köpt "kontant", värd 2,8milj. Lagar mat ifrån grunden på svenska råvaror så långt det går. Inga avbetalningslån på teknikprylar eller alla mina cyklar heller.
    Har runt millen i pengar på banken.

Tror inte jag är unik/ensam i campingvärlden om detta.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 12:50:43 följande:
    Jag menar självklart inte alla men de flesta som campar känns utsatta.
    Många ggr campar folk för de känner någon som campar typ grupptryck.
    har man genuint intresse eller är det pga pengabrist vet jag dock ej

Om ni hade haft råd ( anta att ni är miljardärer) att bo i fina stora stugor av olika stilar moderna eller gammaldags hyddor med alla bekvämligheter matbuffér m.m. och ger er samma frihet nära havet m.m. hade ni fortfarande bott i husvagn?
    Handlar om mobiliteten och avsaknaden av krav.

Jag kan åka dit jag vill efter att ha tittat på väderprognosen. Testa nya ställen och se och uppleva nytt istället för samma område år ut och år in kring en stuga.
    Behöver inte känna tvånget att fixa med trädgården vid stugan och måste åka och klippa gräset en helg det ösregnar.
  • Mandel
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 13:42:09 följande:
    du är inte ensam nej men du speglar inte campingfolket heller 
    Mandel skrev 2019-08-15 13:31:08 följande:
    Handlar om mobiliteten och avsaknaden av krav.

Jag kan åka dit jag vill efter att ha tittat på väderprognosen. Testa nya ställen och se och uppleva nytt istället för samma område år ut och år in kring en stuga.
    Behöver inte känna tvånget att fixa med trädgården vid stugan och måste åka och klippa gräset en helg det ösregnar.
    JA absolut du kan åka vart du vill och testa nya ställen men behöver du en vagn till det? tips: man kan hyra stugor?  bo i bangalows? med alla faciliteter och mat serveras och städ ingår 
    men det är klart en miljon räcker ju inte till det livsstilet 

Fast vad gör du om du bokar en stuga och det sedan ösregnar där den veckan?
    Igen vet ju vädret i mars när man bokar stuga för att vara säker på tillgång semesterveckan.
    Att greja med mat och städ är inget som stör mig eftersom jag är en rastlös pedant som ändå aldrig varit nöjd med någon städfirma jag anlitat...

Och det är ju inte så att min ekonomi minskar utan jag har ju en inkomst som ökar på kapitalet varje månad...

Sedan har jag formats av livet och värdesätter hellre tid med människor jag gillar och som gillar mig och då spelar det ingen roll om vi är hemma, i husvagn, i tält och äter korv och dricker vatten.
    Det viktiga är hur de får mig att må inte hur mycket pengar som bränns. 
  • Mandel
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 14:29:38 följande:
    Själnklart är bra umgänge det viktigaste men utan pengar är det svårt att ha kul 
    Tragiskt att du inte klarar av att ha kul utan pengar.

Att de som saknar inkomst helt och är skuldsatta upp till öronen inte har det så kul är en femma, men de hittar du nog inte på en campingplats.
Svar på tråden Campinglivet