Leder halkskydd verkligen kyla...?
Hej alla,
Detta är absolut inget allvarlig tråd och egentligen onödig men blir så förvirrad av familjeliv, och börjar helt ärligt förstå varför man inte ska tro på mycket här..
Jag ska skola in mitt barn om några dagar och är i full gång med att läsa om alla kläder som behöver inhandlas. Läser om hur man bäst ska klä sitt barn i kyla osv.
Så kom jag över det här med att man ABSOLUT INTE ska använda halkstrumpor på vintern för att dom leder kyla, blev nojjig då min son är snabb och springer mycket och vill ju inte att han ska halka. Såg jättemånga som höll med om att man ska varna för halkstrumpor, så började försöka hitta bättre alternativ.
Läser sedan att på Polarn O pyrets hemsida har dom gjort en förskola guide, där skriver dom att det är en gammal skröna att halkskydd leder kyla, att man abslout ska ha ullstrumpor med halkskydd.
Känner mig så trött på mig själv som tror blint på att som skrivs, då var det många som varnade om det, min fråga är väl helt enkelt, Någon som faktiskt vet hur det ligger till?