Smillefix skrev 2019-09-14 11:34:30 följande:
Jag funderar också på det här, är det bra eller inte att hålla igen i det här läget och inte ta fighten för att träffa barnen. TS du har inget umgängesförbud och du är vårdnadshavare så du är i din fulla rätt att hämta dina barn på skolan och träffa dem. Jag skulle föreslå att du kollar med din advokat och familjerätten eller soc, finns det inga hinder mot dig att träffa barnen tycker jag att du ska sms:a pappan, säga att på torsdag tänkte jag hämta barnen efter skolan och hitta på något, jag lämnar dem hos dig klockan 19. Säger han att det inte går då, föreslå en annan dag och fråga honom vilken dag det passar.
Då tvingar du honom att antingen gå med på att ni träffas, eller så får du ännu ett bevis på hans umgängessabotage och ev hot när han nekar dig att hämta dem. Kommer han med ett sådant diffust hot igen, fråga vad som ska hända om du ändå hämtar dem. Nästa steg - om du vågar, är att åka och hämta dem ändå. Allt han gör mot dig, om han hotar dig, försöker hindra dig eller t.o.m blir aggressiv och våldsam, kommer att slå oerhört hårt mot honom själv i vårdnadstvisten. Våga vara modig TS, du har rätten på din sida!
Jag föreslår hela tiden att jag och barnen. ska ses, att vi ska hitta på olika saker men antingen svarar han inte eller så skriver han att det inte går av olika anledningar.
Alla sms är sparade.
Jag frågade honom en gång när jag och barnen inte fick gå och köpa glass ensamma vad han tror kan hända, han svarade ingenting. Jag tror helt ärligt att han inte är ett dugg orolig utan att det är något annat han håller på med. Så jäkla hemskt att han använder barnen.