• Pope Joan II

får knappt träffa mina barn, vårdnadstvist

Anonym (förstörd) skrev 2019-08-14 20:00:11 följande:
    Jag äter antabus 3 ggr i veckan.

Vi pratade i telefonen och han hörde att jag hade druckit.
    Hur var det samtalet då? Hur kommer det sig förresten att du alls talade med honom i telefonen under ett återfall?

När du skriver att han flängt runt med barnen under sommaren, vad menar du med det? Att de inte varit på semester tillsammans utan att han i stället utsatt dem för något som inte är bra för dem? Annars förstår jag inte varför du uttrycker saken på det sätt du gör.
  • Pope Joan II
    Anonym (förstörd) skrev 2019-08-15 09:16:16 följande:
    Han ringde och jag svarade i telefon, vi pratade inte om något speciellt men han hörde att jag hade druckit.

Det jag menar med flängt runt är att han har tagit med dom till flera platser i Sverige och Norge. Somrarna innan med honom har inte alls sett ut så men nu gör han allt för att hålla mig bortifrån dom. Tänker oxå att det är stressigt och jobbigt för barnen med så många resor.
    Så ett helt odramatiskt samtal? Och drickandet var kontrollerat? Det låter som om du satt i soffan och tog ett eller två glas vin, och så brukar det sällan vara när alkoholmissbrukare tar ett återfall. 

Jag tror inte att det behöver vara varken jobbigt, stressigt eller dåligt med många resor i Sverige och Norge under ett sommarlov för barn i den åldern. Däremot tycker jag att det låter som om du kan ha rätt i att han vill flytta med barnen till den staden där hans nya kvinna bor. Ditt återfall - hade det något med dina känslor för honom och hans nya relation att göra? 
  • Pope Joan II
    Anonym (förstörd) skrev 2019-09-11 18:58:14 följande:
    Att jag har fått hela barnbidraget och struntat i att betala fritids avgifter så barnen inte fått gått kvar vilket är skitsnack

Att han tror att jag har varit full varje kväll när jag har haft barnen, vilket absolut inte stämmer.

Att barnen inte vill träffa mig, men till mig visar dom något helt annat.

Att jag ringt honom flera gånger på fyllan och varit upprörd i sommar. Har inte ringt honom

Att barnen har träffat mig ofta hela sommaren. nej för dom har inte varit hemma.

Advokaten vet att jag misstänker flytt.
    Har du varit berusad fler gånger i sommar än det återfall du berättar om i trådstarten?
Svar på tråden får knappt träffa mina barn, vårdnadstvist