Anonym (förstörd) skrev 2019-08-14 19:03:07 följande:
Jag drack alkohol en kväll. Nu sköter jag mig, går och jobbar, äter och sover i stort sett men det tär nåt fruktansvärt att knappt få träffa barnen.
att du drack förstår jag. Men det är skillnad på att dricka o sen gå och lägga sig. Eller dricka, fylleringa, klänga/skrämma sina barn och sen få och lägga sig. Jag är inte jurist men jag har läst juridik. I ditt fall med de åtgärder du vidtagit ser jag det som otroligt om inte rätten dömer fortsatt gemensam vårdnad. Men det gäller att du står ut under den här perioden och inte blir deprimerad. Du vet att ditt ex inte kan neka dig barnen på dina veckor? Är det stora så de kan ta sig själva så borde de göra det. Eller att du hämtar dem på din vecka i skolan när den drar igång. Var noga med att skjutsa dem tillbaka till pappan när hans vecka börjar. Du behöver även skaffa dig en advokat som kan sätta in sig i ärendet nu och upplysa dinar ex officiellt att det ör din vecka och du ämnar hämta barnen. Varje vecka det ör din vecka ska du åka hem till honom för att hämta barnen alternativt hämta dem i skolan. Annars kommer han hävda att du hållit dig undan och inte velat ha barnen. Då blir det ord mot ord