• Anonym (Mia)

får knappt träffa mina barn, vårdnadstvist

Anonym (förstörd) skrev 2019-08-14 18:43:56 följande:

[quote=79831456][quote-nick]Tow2Mater skrev 2019-08-14 18:29:40 följande:[/quote-nick]Skriv inte över vårdnaden! Han kan ta barnen och flytta, Skype och telefon anses vara en fullgod form av regelbunden umgängeskontakt.[/quote

Det här med att flytta tror jag faktiskt kan vara en orsak till att han vill ha ensam vårdnad då han har träffat en tjej som inte bor i samma stad. Min yngsta sa till mig för ett par månader sen att dom ska flytta.

vad gjorde du när du fick återfall? Det kan inverka så klart. I övrigt så ska du sköta dig, helst inte bli deprimerad och vara städad och ta ansvar. Då har du en stor chans att rätten dömer fortsatt gemensam vårdnad
  • Anonym (Mia)
    Anonym (förstörd) skrev 2019-08-14 19:03:07 följande:

Jag drack alkohol en kväll. Nu sköter jag mig, går och jobbar, äter och sover i stort sett men det tär nåt fruktansvärt att knappt få träffa barnen.

att du drack förstår jag. Men det är skillnad på att dricka o sen gå och lägga sig. Eller dricka, fylleringa, klänga/skrämma sina barn och sen få och lägga sig. Jag är inte jurist men jag har läst juridik. I ditt fall med de åtgärder du vidtagit ser jag det som otroligt om inte rätten dömer fortsatt gemensam vårdnad. Men det gäller att du står ut under den här perioden och inte blir deprimerad. Du vet att ditt ex inte kan neka dig barnen på dina veckor? Är det stora så de kan ta sig själva så borde de göra det. Eller att du hämtar dem på din vecka i skolan när den drar igång. Var noga med att skjutsa dem tillbaka till pappan när hans vecka börjar. Du behöver även skaffa dig en advokat som kan sätta in sig i ärendet nu och upplysa dinar ex officiellt att det ör din vecka och du ämnar hämta barnen. Varje vecka det ör din vecka ska du åka hem till honom för att hämta barnen alternativt hämta dem i skolan. Annars kommer han hävda att du hållit dig undan och inte velat ha barnen. Då blir det ord mot ord
  • Anonym (Mia)
    Anonym (förstörd) skrev 2020-05-17 19:23:51 följande:

Åhh jag är så glad, det blev ingen huvudförhandling och tvisten är avslutad! Dom senaste 12 månader av ångest ångest och åter ångest avslutades på ett bra sätt, lyckligare än jag kan man nog inte bli:))

Blev det varannan vecka?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (förstörd) skrev 2020-05-18 21:04:15 följande:

Torsdag - måndag varannan vecka fram till sep då det blir måndag - måndag igen:) fortsatt gemensam vårdnad

Grattis! Jag har läst delar av tråden så inte allt. Men hur kommer det sig att det blev torsdag-måndag till att börja med? Dina barn är ju rätt stora så de behöver ju ingen anpassningsperiod tänker jag? Kanske tänker helt galet dock men är så nyfiken på vad det var som gjorde att rätten tycker att umgänget ska trappas upp?
Svar på tråden får knappt träffa mina barn, vårdnadstvist