Sökes: Svårt att få barn-väninnor :)
Hej alla som försöker bli med barn!
Jag har försökt att bli gravid i 11 månader. Jag är 28 år gammal och försöker bli gravid på naturlig väg med min pojkvän som är 35 år.
Vi har gjort en fertilitetsutredning och fått diagnosen ofrivilligt barnlösa. Jag spolade äggstockarna och dom såg bra ut. Allt har sett bra ut förutom min pojkväns spermier som är något i underkant. Vår fertilitetsläkare gjorde dock bedömningen att vi har goda chanser att bli gravida naturligt.
Jag äter levaxin för att hålla nere mitt sköldkörtels-värde.
Vi står i kö till IVF men fortsätter att försöka på naturlig väg hela tiden! Jag har testat rosenrot, koffeinfritt och Membrasin. Är generellt väldigt intresserad av olika metoder och tillvägagångssätt.
Den här månaden ska jag köra på ägglossningsstickor igen (la av med det ett tag men börjar bli osäker på min ägglossning igen) och så tar jag B-vitamin. Ska dra ner på alkoholen nu såhär efter sommaren och komma igång med träningen.
Väntar just nu på mensen. Jag tyckte inte att jag hade någon ägglossning den här månaden. Jag brukar få ont i tjejmagen på höger sida varje ÄL men varken smärtan eller ägglossnings-flytningarna kom den här månaden. Min menscykel är normalt ca 25-27dagar. Idag är det dag 30. Jag tror inte att jag är gravid för jag tror inte att jag hade någon ägglossning. Jag har ont i tuttarna vilket jag alltid brukar ha tre dagar innan mensen kommer igång. Jag har ett pågående gallstensanfall sedan en dag tillbaka.
Ja... Det är väl allt om min stundande situation. Jag skulle gärna vilja hitta någon som är sugen på att skriva av sig om sin situation och diskutera barnlöshet, metoder, symtom osv.
Om du tog dig tid att läsa allt detta så får jag önska dig en fortsatt bra dag!
/Karin