• Aamon

Sökes: Svårt att få barn-väninnor :)

Vi var där ni är!

Vi hade försökt i 1.5 år när vi blev gravida första gången. Fertilitetsutredningen hade vi inte kommit till ännu. Jag hade hypotyreos. Jag hade regelbunden cykel, äl varje månad, tempade med NC och drack inte alkohol eller kaffe. Provade de flesta "metoder" utan resultat. Graviditeten slutade inte som vi ville.

Nästa tog 8 mån att få till och gick inte heller vägen.

3:dje grav gick tillslut och blev vårt barn.

Det jag är ÖVERTYGAD om avgjorde det för oss: Vi hade sex varje dag. De cykler vi gjort det här vi blivit gravida på första försöket. Jag fick även min partner att dra ner på kaffe och börja ta vitaminer. När jag väl var gravid hade jag noga koll på sköldkörtelvärdena. Först då fick vi behålla en graviditet.

• Aamon
    Anonym (Karin) skrev 2019-08-13 17:14:15 följande:

Vilka värden hade du med din hypotyreos innan du började behandla? Mitt låg först på 5,0 (T4 och T3 var bra vad jag förstod). Efter Levaxin 50 hamnade jag på 0,2 men då fick jag kraftiga hjärtklappningar. Nu tar jag 25 och vet inte vad mitt värde ligger på.

Åh!!! Du blev gravid efter alla månader av försök!!! Grattis och tack för att du inger hopp! När du säger sex varje dag, menar du VARJE DAG HELA CYKELN eller körde ni varje dag under två veckor eller något sådant?! Vi har haft stora problem med kommandosex (som folk tydligen kallar det...) och det har tärt lite på vår relation. Men jag vill köra varje dag-metoden! Nu kör vi nog mer varannan dag och enbart under ÄL.

Har legat på 2.0 i TSH sedan behandlingen påbörjades för flera år sedan. Mår perfekt på det värdet.

Jag menar sex varje dag ca 2 veckor innan och 1 vecka efter bekräftad äl. Vi bestämde att det var så vi gjorde och körde varannan gång att man hade "ansvar" för att "förföra" den andre ;) Vi körde varannan dag innan det och vissa cykler varje dag ca 3 dagar kring äl men då utan resultat.
  • Aamon
    Anonym (Z) skrev 2019-08-14 00:06:41 följande:

Det blir ju typ sex varje dag du inte har mens, imponerande att ni orkar! Vi försökte oss på varje dag veckan runt ÄL en månad, det slutade med att jag åkte på svamp och urinvägsinfektion så vi var nära på att få skippa månaden efter helt... Så nu är vi tillbaka på varannan dag i en dryg vecka runt ÄL och hoppas att det ska räcka. Läkarna säger ju det, samt att det blir bättre kvalitet på spermierna om man väntar 2-3 dagar mellan gångerna. Men förstår att ni vill köra på det som fungerande första gången :)

Inte alltid vi lyckades det ska medges. 3 månader totalt lyckades vi få till varje dag och alla dessa månader blev vi gravida (1x, 1MA, 1barn). Inga av de övriga 28 månaderna blev vi gravida och då hade vi sex antingen varannan eller var 3:dje dag.
Svar på tråden Sökes: Svårt att få barn-väninnor :)