toenail skrev 2020-10-06 23:03:51 följande:
Det ska jag absolut göra, tack! =)
Jaha, där ser man! Då får jag hoppas att mitt sekret finns där inne någonstans då haha.
Känner du någon oro att det inte blivit något plus än? Även om du har tre månader kvar för att tillhöra majoriteten?
Hehe, du kan känna på livmodertappen och du är nyfiken. Alltså där borde du kunna fånga upp lite sekret på fingret
Se bara till att ha rena fingrar och naglar!
Livmodertappen är det enda som finns att upptäcka i slidan (man kan dock känna ändtarmen genom slidväggen, så ibland känns det lite knöligt om du inte tömt tarmen den dagen
) Sitter ungefär en fingerlängd in, lättast att nå när du sitter på toan eller på huk
Känns lite som en nästipp med ett liiitet hål eller springa i. Ibland är den mjuk eller nästan upplöst/väldigt geggig av cervixsekret = nära ägglossning och annars är den medelmjuk eller lite hårdare = inte fertil.
Innan jag försökte bli gravid hade jag noll koll på allt sånt här! Visste inget om cervix och äggstockar och äggledare mm, så på något vis är jag väldigt tacksam över att det tar tid att bli gravid, eftersom jag nu lärt känna min kropp och vet när jag är fertil eller inte.
Till och från är jag livrädd att jag aldrig ska bli mamma. Är 37 år om några veckor och har längtat efter barn sedan jag var 28-29 år. Träffade min man sent i livet. Så det är tufft ibland. Men försöker slå bort det så gott det går