• Dunisar

Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

Jag tycker att det är svårt med ägglossningstest.... är nån med mig?

Man får inte testa för tidigt och inte för sent. Man ska inte ha druckit en tid innan och inte heller kissat. Blir knäpp. Är på cykeldag 18 idag. Igår kände jag molande värk och äggvitliknande flytningar som lätt bildade trådar mellan fingrarna. Ägglossningstest neg. Planerar barn nr 3. Förra gången jag blev gravid så plussade jag på dag 18.

Har inte gjort test idag än, men har lite värk i rygg. Kanske är ägglossning påväg. Hoppas!

Vi har haft sex var/varannan dag och väntar på plusset.

Har sett väldigt svaga sträck på ägglossningstesten och har testat sedan cykeldag 12.

• Dunisar

Tog precis ett nytt ägglossningstest... Känner av molande värk idag också. Testet neg.

• Dunisar

Nytt test nu som visar på en klar stegring. Men jag har såklart slut på test. Ska jag köpa fler eller ta denna stegring med flytningar och värk som att ägglossningstest visat positiv imorgon. Borde ju vara så eller?

Hade ni köpt fler test och kanske testat ikväll eller imorgon?
  • Dunisar

Positivt ÄL-test idag! Blir att mysa nu i tre dagar För att inte missa.

Brukar ni ta ÄL-test efter att ni visat positivt?

• Dunisar
    Thereseho skrev 2020-10-10 10:30:54 följande:

Hur skulle ni tolka detta. Det övre är så nära positivt man kan komma ?

Tack på föthand :)

Jag tycker att båda är neg. Blir nog imorgon kanske. Fortsätt testa :)
  • Dunisar

Jag fick två plus igår på ÄL test. Självklara positiva.

Idag fick jag neg. Betyder detta är ägget släppt? :)

Haft sex nu tre dagar i rad. Ikväll också tänkte jag.

Men är de så att när LH inte längre ger utslag så har ägget släppt? Jag hade molande värk igår kväll.

• Dunisar
    YaseminL skrev 2020-10-10 13:02:35 följande:

Precis så är det. När båda strecken är lika starka / teststrecket starkare än kontrollstrecket kommer ägglossning ske inom 36 h sen när ägget väl släppt så är ältestet negativt igen och ägget lever i 24 h innan det dör.

Okej tack! Då bör vi ha sex idag och imorgon för att maximera chansen :)
  • Dunisar
    dudetten skrev 2020-10-10 09:22:02 följande:

Tog den översta igår morse (nära positiv i mina ögon) och den understa nu imorse. Tog även en på eftermiddagen igår som såg nästan likadan ut som den imorse. Missade jag min stegring? Kan det gå så snabbt?

Jag tror att ÄL kommer visa positivt imorgon. Mina ÄL test var också upp o ner innan det verkligen va positivt!

Fortsätt testa :)
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?