Jenzia skrev 2020-10-08 16:21:26 följande:
Man behöver lite tid för att lära känna sin tapp Så ge inte upp! Lotion/krämigt sekret är också fertilt sekret. Och vattnigt sekret lika så! Låter lovande i a f att du kan fånga upp något på pappret Det är inte alla som får det lite tjockare och trådigare äggvitesekretet, men det behövs heller inte.
Jag vet! Jag kunde aldrig föreställa mig att så mycket skulle behöva klaffa för att en graviditet skulle bli till! Och att ägget bara lever i 24 timmar! Känns som om att skolan präntat in i en att man kan bli gravid jämt! Om jag får en dotter ska jag lära henne allt om fertilitetsförståelse, så att hon slipper ta hormonella preventivmedel! Det är bara mög och skit ju! :-P
Jag har mitt sikte inställt på en bebis under år 2021 i a f!
Har ni precis börjat försöka eller?
Jaha, där fick jag lära mig något nytt igen haha. Trodde att det lotionaktiga betydde att det var kört.
Haha ja, så tänker jag också att skolan präntat in att man blir gravid huuur lätt som helst. Det är väl därför man blir stressad när det int dragit sig efter ett par månader..
Att hoppas på bebis under år 2021 låter som en bra inställning! Spännande att få följas åt i allas resor här.
Ja vi har precis börjat försöka. Vi har pratat om det förut och skulle börja efter sommaren men det har aldrig riktigt känts som att han verkligen menar det och javisst, han ändrade sig från ingenstans och totalvägrade. Vart så ledsen och förbannad och då sa han att jag skulle bestämma ett datum lite längre fram där vi skulle börja försöka. Sa oktober och han gick med på det men i ilska så jag trodde inte alls att det skulle bli av. Tog upp det lite mer bestämt när oktober kom att nu är det dags för barn och du har inget val haha.. typ så. Och sen hade vi sex en dag och så kom han i mig till min stora förvåning och verkar tycka det här är spännande nu. Så jag är jätteglad att det vänt för honom! =)