• LouLou90

Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

Har precis börjat med ägglossningstester. Vet att teststrecket ska vara lika starkt som kontrolllinjen när det är positivt, men undrar lite om dagarna innan. Hur långt innan börjar man få ett svagt streck? Testade helt blankt i förrgår och igår och idag är det ett lite starkare streck. Brukar ägglossningen ske inom några dagar då? Enligt min app ska jag ha äl om 8 dagar, men känns som att testet inte borde ge något litet utslag alls än då?

• LouLou90

Ingen stegring på testlagrets stickor men positivt äl test med clearblue. Vad ska man gå efter? Har äl känningar men testlagrets visar bara starkt men inte en stegring.

• LouLou90

Har aldrig lyckats få stegring på testlagrets stickor. Fick svagt streck på stickan tidigare idag och glad gubbe på clearblue. Nu 6 timmar senare ser stickan ut såhär. Är det positivt eller ska det vara ännu starkare?

• LouLou90
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-13 21:00:24 följande:

Jag tycker det "nästan" ser pos ut! Det ska vara lika starkt eller starkare. :)

Tack för svar! Testade nyss igen och då var strecket betydligt svagare, så antar att ägglossning skedde i natt då.

För stickan blir väl inte svagare igen innan ägglossning skett? Eller hur funkar det? Är det värt att testa igen senare idag för att se om det blir starkare igen?
  • LouLou90

Överst är från morgonen och nedersta är taget vid lunch. Skulle ni tagit ett till ikväll för att inte missa eventuell stegring, eller avvaktat till imorgon? Kan det bli stegring på bara några få timmar?

Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?