Inlägg från: Fantasifulltnamn |Visa alla inlägg
  • Fantasifulltnamn

Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

Är så förvirrad... Enligt appen så har jag äl idag, igår hade jag mensvärk och ont i ljumskarna. Har testat sedan den 4/12 alltså cykeldag 7 och har inte fått något positivt test ännu.. Två dagar var starkare (8/12 och 9/12, cykeldag 11 och 12) men långt ifrån pos och sen blev det knappt synligt igen. Grejen är att jag är skeptisk till de tester jag testat med, 20st för 30kr liksom.. Ska jag anta att jag redan haft äl och helt enkelt missat det eller ska jag fortsätta testa? Får verkligen ingen stegring, inte ens en liten..

• Fantasifulltnamn
    LouLou90 skrev 2019-12-13 18:55:39 följande:

Har aldrig lyckats få stegring på testlagrets stickor. Fick svagt streck på stickan tidigare idag och glad gubbe på clearblue. Nu 6 timmar senare ser stickan ut såhär. Är det positivt eller ska det vara ännu starkare?

Jag tycker det "nästan" ser pos ut! Det ska vara lika starkt eller starkare. :)
  • Fantasifulltnamn
    LovisaNellie skrev 2019-12-15 09:43:59 följande:

Tog detta ältest imorse. Pos/Neg?

Tog du med morgonurin? Det ska man inte, bara så du vet. Man ska ta mellan 10.00-20.00. Aldrig morgon urin iaf, inte med äl test. Man "ska" hålla sig 4h, inte dricka så mycket vätska 2h innan man testar. Jag brukar försöka hålla mig ifrån att dricka så mycket och så testar jag efter ca 3h. För jag klarar inte 4h. Lycka till!
  • Fantasifulltnamn

Ni ser där tempen dippar, jag misstänker att jag hade ägglossning då. Använde totalt värdelösa ägglossningstest vid den tidpunkten men jag fick även "starkare" utslag där, alltså starkare än tidigare med dom testen. Sen dippar det igen på utslagen med dom.

Nu och någon dag tillbaka har jag använt mig utav andra äl tester, men nu höjs det igen. Markant. Igår var strecken typ samma lika som kontrollsträcket, idag är det nog starkare än kontrollsträcket. Meeeen jag har ingen ägglossnings flytning. Vågar man hoppas nu? Har även haft mensvärk sedan en vecka tillbaka typ.
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?