• Tr0ust

Ägglossning 9-10/8-2019

Hej på er !

Jag & min sambo längtar faktiskt efter en 3:e bebis.

Vi har pratat om det ganska länge. Vi har en dotter som är 8 & en till tjej som fyller 3 i oktober. Vi vill inte vänta längre, så det blir förlänge emellan ;)

Nu till mina frågor.

Jag åkte ber till apoteket i fredags och köpte ÄL-test . Detta gjorde jag för att på min P Tracker App så enligt den skulle jag ha ÄL den 13/8-2019. ( därför jag köpte så jag skulle ha det tills dess)

Så sjukt, jag testade ÄL test i fredags den 9/8 ( samma dag som jag köpte) (känns som att det var menat) och fick en glad gubbe direkt. Blev helt förvånad. Jag ska tillägga att vi hade sex Torsdagen innan jag fick glad gubbe på Clearblues test.

Gjorde ett ÄL test igår lördag den 10/8- & fick då också positivt.

Vi har haft sex Tors,Fre,Lör & idag Söndag.

Idag (Söndag) tog jag ett ÄL test bara för att se, då var det bara en cirkel som visades. (Vilket är Negativt på Lh- stegring) Nu till min fråga... Visar bara clearblue den glada smiley de 2 mest fertila dagarna? Eller är det då man har Ägglossning? Eller är det dagarna efter som man är mest fertil?

Och när kan man testa som tidigast? Enligt appen så ska mensen komma den 27/8.

Vill så gärna plussa :)

Kram på er!

• Svar på tråden Ägglossning 9-10/8-2019
  • FruA2019

Börjat få spotings nu, så nu väntar jag in mensen och cykel.. Håller tummarna för er som ännu inte plussat!

• Tr0ust
    AnnaLed skrev 2019-08-21 17:00:33 följande:

Tack alla!

Jag är på ägglossning +10 och bim-5 enligt mina beräkningar!

Har du testat dig än? :)
  • Tr0ust
    FruA2019 skrev 2019-08-21 12:10:24 följande:

Börjat få spotings nu, så nu väntar jag in mensen och cykel.. Håller tummarna för er som ännu inte plussat!

Men det behöver inte betyda något :p
  • Tr0ust

HJÄLP MIG!

Alltså jag har analyserat mitt test nu från imorses ... Jag tycker mig fan kunna se ett svagt svagt svagt streck !? :O alltså man måste verkligen vinkla åt alla håll och kanter & har tagit isär det osv! Hahahaha jag blir galen på detta. Det är säkert bara spökstreck!

Men jag har inga mer test nu (early) förhoppningsvis kommer de imorgon. Ska jag kissa i en mugg i morgon bitti och ställa det i kylen eller vad är bäst? Jag antar att paketet kommer på eftermiddagen osv :)

Plussar jag inte i morgon ska jag fan köpa bubbel & rosévin ! Haha! Och äta sushi för det kan man ju inte äta sen är man är preggo (lax Alltså)

• PelloBello
    Tr0ust skrev 2019-08-22 11:29:49 följande:

HJÄLP MIG!

Alltså jag har analyserat mitt test nu från imorses ... Jag tycker mig fan kunna se ett svagt svagt svagt streck !? :O alltså man måste verkligen vinkla åt alla håll och kanter & har tagit isär det osv! Hahahaha jag blir galen på detta. Det är säkert bara spökstreck!

Men jag har inga mer test nu (early) förhoppningsvis kommer de imorgon. Ska jag kissa i en mugg i morgon bitti och ställa det i kylen eller vad är bäst? Jag antar att paketet kommer på eftermiddagen osv :)

Plussar jag inte i morgon ska jag fan köpa bubbel & rosévin ! Haha! Och äta sushi för det kan man ju inte äta sen är man är preggo (lax Alltså)

Du kan spara det i kylen. Men tänk på att urinet ska ha rumstemperatur när du utför testet. Så ställ fram det i god tid.
  • Tr0ust

Nej nej nej.. vänta va!? Nu näe jag gick på toaletten och torkade mig så är det blod! Jag blev helt chockad. Jag ska ha mens om 5 dagar!? Jag som trodde det gick vägen denna månad.. jaha.. Jag antar att jag får dricka i helgen då? ;)

Man kan väl inte blöda nu om man är gravid trots allt? Tror ni det är ett tidigt MF?

• awi
    Tr0ust skrev 2019-08-22 12:21:11 följande:

Nej nej nej.. vänta va!? Nu näe jag gick på toaletten och torkade mig så är det blod! Jag blev helt chockad. Jag ska ha mens om 5 dagar!? Jag som trodde det gick vägen denna månad.. jaha.. Jag antar att jag får dricka i helgen då? ;)

Man kan väl inte blöda nu om man är gravid trots allt? Tror ni det är ett tidigt MF?

Kanske nidblödning? Har inte fått det själv så jag vet inte hur den ser ut. Men var det mkt eller? Har det fortsatt blöda? Fick en liten blödning i förrgår efter sex och jag tänkte att där kom mensen men sen slutade det blöda och det kom inget på hela dagen igår. Sen hade vi sex igår på kvällen igen och då kom det pyttelite till. Men det är inte som mens, bara som typ blodblandat slem. Hoppas det slutar blöda under dagen igen. Ska ta test imorgon. 
  • FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-22 11:29:49 följande:

HJÄLP MIG!

Du kan äta rå lax, om den är färsk och inte legat framme länge. Om sushibiten med lax är precis nygjord/nyförpackad så går det bra. Men på sushibuffé kanske man ska undvika. Står även på livsmedelsverkets hemsida. :)
  • FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-21 17:30:37 följande:
    Men det behöver inte betyda något :p
    Nä kanske inte, men får såhär innan de flesta cykler. Det är så många tecken på att mensen är på G nu så är näst intill 100% säker på att den kommer imorgon.  :P Klart man hoppas att den inte kommer såklart.
Svar på tråden Ägglossning 9-10/8-2019