• FruA2019

Ägglossning 9-10/8-2019

Hej!

Såg att du också är med augusti2019 tråden, jag med. 

Jag hade med ÄL 9/8 och väntar nu på BIM som blir den 23/8. Har två barn på 6 och 3 år, och längtar nu efter en liten 3a. Glad
    Tänkte ev börja testa på måndag, som bör vara BIM-4, vilket är den dagen jag plussat med båda mina andra graviditeter. Hoppas Hoppas!

• FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-13 21:48:05 följande:
    Åh mysigt. Ja man är med i ganska många trådar :) Hur lång cykel har du? Jag ska med testa på måndag :)))))

Min cykel är mellan 28-33 dagar, allra oftast 30-31 dagar. Känner av när ägglossningen är genom värk i äggstockar så jag knappt kan stå upprätt, och prick 14 dagar efter denna värk kommer mensen. :)

Håller tummarna för oss! Har ni försökt länge?

• FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-17 21:17:33 följande:
    På en annan tråd såg jag att hon hade läst att det är olika visa skriver att man ska räkna ÄL dagen då man får positivt andra säger från andra dagen man plussat positivt. Jag fattar inte heller. Jag vet ju att få man LH stegring så är det ju att ägget släpper 12 h efter? Men jag fick glad gubbe på fredag & lördag med CB. Så jag vet inte vad jag ska räkna med? Haha

Jag skulle räkna positivt från första glada gubben du fick och sen räkna att ägget släpper om 12-24 timmar efter det. 

Jag fick poitivt två dagar, andra dagen fick jag även ont i äggstockarna (vilket jag får varje ägglossning då mensen kommer prick 14 dagar efter denna värk) så jag räknar att ägglossningen skedde dagen efter mitt första positiva test, vilket blir typ inom 12-24 timmar. 

Vissa säger 24-36 timmar efter positivt test men det är nog individuellt tror jag.  

• FruA2019
    viljaa skrev 2019-08-19 07:17:23 följande:

Kan ni bara säga vad ni tror?!? Vågar inte lita på mina egna ögon

Ser två streck! :)
  • FruA2019

BIM -4 idag, (den dagen jag plussar med de andra barnen) men tokblankt. Ställer nog in mig på ännu ett försök tror jag.

• FruA2019

Tog test idag igen, bim-3. Vad som såg ut som ett väldigt väldigt svagt streck var nog bara färgrest/spök då det försvann när det torkat. Blev lite pirrig där för ett tag men nu känns det mest som mensen nog kommer till helgen trots allt. >.<

Har börjat få lite finnar, brösten har ömmat idag, precis som innan varje mens. Känner mig låg, speciellt eftersom man antagligen kommer behöva göra ännu ett försök. Vet att vi inte försökt så länge men i och med att det gick på första försöken med de andra barnen så var det också det vi var inställda på denna gång med. Speciellt eftersom vi prickat äl varje gång. Känns lixom inte kul längre att försöka.. :/

Kan vara min pmds som pratar också, vilket även det är tecken på mens.. :P

• FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-20 20:22:35 följande:
    Okej. Håll humöret uppe än har ingen mens dykt upp! :)

Man kan väl få finnar och sånt med bebbe i magen också? ;) jag håller alla tummar för dig, going! :)

Tack :)
    Jo ännu finns det hopp såklart. Men efter varje blanka test blir man en aning negativ :P

Med de andra barnen hade jag inte finnar, det var sååå skönt x) Men klart man kan ha finnar när man är gravid. Bara det att mina kommer alltid några dagar innan mensen, vilket är nu :P

• FruA2019

Börjat få spotings nu, så nu väntar jag in mensen och cykel.. Håller tummarna för er som ännu inte plussat!

• FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-22 11:29:49 följande:

HJÄLP MIG!

Alltså jag har analyserat mitt test nu från imorses ... Jag tycker mig fan kunna se ett svagt svagt svagt streck !? :O alltså man måste verkligen vinkla åt alla håll och kanter & har tagit isär det osv! Hahahaha jag blir galen på detta. Det är säkert bara spökstreck!

Men jag har inga mer test nu (early) förhoppningsvis kommer de imorgon. Ska jag kissa i en mugg i morgon bitti och ställa det i kylen eller vad är bäst? Jag antar att paketet kommer på eftermiddagen osv :)

Plussar jag inte i morgon ska jag fan köpa bubbel & rosévin ! Haha! Och äta sushi för det kan man ju inte äta sen är man är preggo (lax Alltså)

Du kan äta rå lax, om den är färsk och inte legat framme länge. Om sushibiten med lax är precis nygjord/nyförpackad så går det bra. Men på sushibuffé kanske man ska undvika. Står även på livsmedelsverkets hemsida. :)
  • FruA2019
    Tr0ust skrev 2019-08-21 17:30:37 följande:
    Men det behöver inte betyda något :p
    Nä kanske inte, men får såhär innan de flesta cykler. Det är så många tecken på att mensen är på G nu så är näst intill 100% säker på att den kommer imorgon.  :P Klart man hoppas att den inte kommer såklart.
Svar på tråden Ägglossning 9-10/8-2019