Tror min son är gay/bi
Hellu. Under den tiden jag inte hade kommit ut så hade iaf inte JAG velat att någon frågade.
Jag tror verkligen det bästa är att bara vänta. Jag menar man tar ju inget snack med barnen om att de är hetero och hur man ska stötta i situationen på bästa sätt. (inte för att jag vet lol, har varit öppet gay sen jag va 12... Men har iaf ALDRIG hört om det)
Men vill du på nåt sätt underlätta och visa lite diskreta vibbar om att man i er familj absolut får älska och vara precis vem man vill och det är lungt för er, kanske kommentera om du ser något i tidningen, sociala medier eller tv:n om nåt positivt gällande hbtq-personer, våra rättigheter, något om någon pride-parad eller någon känd person (eller nära för den delen) som kommit ut att "det den här personen gör är så fint/coolt/bra", "Så skönt att detta hänt", "Ska vi kanske gå med i en parad någon gång?". Men lite casual, bara så han vet att ert hus är ett safe space. (vilket ni redan gör, men ifall att ni inte skulle ha tänkt på det)
Men ja, det finaste mot honom är nog ändå bara att vänta. Sålänge ni inte är rädda att han ska få könssjukdomar då. ;) sånt kan man ju absolyt ta upp. För man lär sig oftast inte så mycket annat än hetero-sydd och hetero-preventinmedel i skolan.
Jag hoppas allt blir superbra! <3