• Anonym (K)

Vem bör barnen bo hos?

Hos pappan...

Han löste i alla fall att barnen kunde fortsätta bo vv trots flytt när han flyttade , medan du tycker det är okej att barnen knappt får träffa ena föräldern så att du kan bo i ett visst hus.

Detta visar rätt tydligt vem är lämpligast som förälder av er 2.

( baserat endast på vad som framkommer i tråden såklart )

• Anonym (K)
    Fiona M skrev 2019-08-10 15:01:20 följande:

Njae, bara för att han hann flytta FÖRST så är ju inte han en bättre förälder.

Fiona M skrev 2019-08-10 15:01:20 följande:

Njae, bara för att han hann flytta FÖRST så är ju inte han en bättre förälder.

Det handlar inte om att han flyttade först utan det funkade fortfarande att ha vv efter hans flytt eftersom pappan och flickvännen jobbar där barnen bor.

Men det funkar ej att ha vv med stället TS vill flytta till.

Så det är inte samma sak.
  • Anonym (K)
    Fiona M skrev 2019-08-10 15:54:53 följande:

Hade han bott kvar i närheten så hade ju TS kunnat flytta motsvarande sträcka nu, eller hur?

Eller inte?

Pappan jobbar nu där barnen bor och därför kör barnen.

Skulle TS ha kört barnen om hon flyttade först ? Det är möjligt , men det framgår inte i tråden. Så du kan inte heller veta.

Det vi vet är att pappan flyttade men löste att det funkade med vv.

Mamman vill flytta trots att det inte funkar med vv.
  • Anonym (K)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 21:45:43 följande:

Vi har även kikat på hus i deras kommun eller rättaresagt dit vi vill flytta men på gränsen så vi tillhör deras kommun och då kan barnen gå på skolan mitt mellan oss i samma kommun men det var så vi fick höra att dom tänkt flytta från kommunen men dom vet inte när. Känns sådär att jag ska behöva pausa hela mina framtidsplaner medans han kan flytta och sen hålla kvar mig för att han kanske flyttar snart igen. Och om jag då flyttar till ett hus nära dom och barnen fortsätter bo varannan vecka och sen tycker han att han ska få ta med sig vid deras flytt sen. Då är det väl ändå han som förstör vv upplägget. Eller är det fortf jag för att jag inte sitter kvar i våran trånga lägenhet och väntar...

Varför skulle han få ta med barnen om han väljer att flytta lång bort senare?

Det enda rimliga är att den föräldern som väljer flytta så långt bort att vv inte funkar får flytta utan barnen.
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?