Inlägg från: Anonym (Fel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fel)

Vem bör barnen bo hos?

Själv tycker jag att du tänker helt fel i båda scenarierna. Så om det bästa för barnen är att bo med pappa så ska de det? Du tror inte att de kommer känna sig övergivna av dig då? Att du valde bort dem för att du ville flytta ihop med din nya? Eller om ni kommer fram att det bästa för dem är att bo hos dig, du tror då inte att de känner att du valde bort deras relation med sin pappa. Ska du utgå från vad som är bäst för barnen så borde svaret vara givet att bo kvar där du bor eller iaf så pass så du och pappan kan fortsätta med varannan vecka. Att det kanske inte är det bästa för din nya relation och dig är en annan sak. Men som sagt är frågan vad som är bäst för barnen så är inget av dina scenarier bäst för dem utan i slutändan enbart bäst för dig eller ditt ex. Om båda nu vill ha barnen på heltid så att säga. Tänk om tänk rätt.

• Anonym (Fel)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 21:45:43 följande:

Vi har även kikat på hus i deras kommun eller rättaresagt dit vi vill flytta men på gränsen så vi tillhör deras kommun och då kan barnen gå på skolan mitt mellan oss i samma kommun men det var så vi fick höra att dom tänkt flytta från kommunen men dom vet inte när. Känns sådär att jag ska behöva pausa hela mina framtidsplaner medans han kan flytta och sen hålla kvar mig för att han kanske flyttar snart igen. Och om jag då flyttar till ett hus nära dom och barnen fortsätter bo varannan vecka och sen tycker han att han ska få ta med sig vid deras flytt sen. Då är det väl ändå han som förstör vv upplägget. Eller är det fortf jag för att jag inte sitter kvar i våran trånga lägenhet och väntar...

Fast vad är viktigast. Att du gör likadant som ditt ex eller att dina barn får det så bra som möjligt? Varje år ni kan köra vv är en vinst för barnen. Jag har full förståelse för att det måste suga att dansa efter hur ex planerar sitt liv. Men vänd på det gör bara det bästa för dina barn.
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?