Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Vem bör barnen bo hos?

Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:23:16 följande:
    Jag tycker inte det är ointressant för när barnen börjar skolan så ska dom inte behöva byta skola och flytta från vänner, byta fritidsaktiviteter osv. Därav så även om jag och min särbo skulle gå isär i framtiden så skulle jag givetvis ordna så att vi bor kvar i närheten av skola och vänner så att som inte behöver ryckas upp från det.
    Hur ska du kunna ordna det i framtiden som singel, när ni inte kan ordna så att ni bor när barnens skola idag?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:23:16 följande:
    Jag tycker inte det är ointressant för när barnen börjar skolan så ska dom inte behöva byta skola och flytta från vänner, byta fritidsaktiviteter osv. Därav så även om jag och min särbo skulle gå isär i framtiden så skulle jag givetvis ordna så att vi bor kvar i närheten av skola och vänner så att som inte behöver ryckas upp från det.
    Vad  är er plan B? Om det inte fungerar med bonusfamiljen i det nya huset så långt ifrån pappan, vad gör ni då? Ska barnen då byta skola, kompisar och aktiviteter igen? Har du verkligen råd att bo kvar i området själv?
  • Anonym (Lena)
    Fiona M skrev 2019-08-10 15:01:20 följande:
    Njae, bara för att han hann flytta FÖRST så är ju inte han en bättre förälder.
    Har han flyttat så att han inte kan ha varann vecka?
  • Anonym (Lena)
    Fiona M skrev 2019-08-10 15:54:53 följande:
    Hade han bott kvar i närheten så hade ju TS kunnat flytta motsvarande sträcka nu, eller hur?
    Ja, det hade hon om det hade fungerat med varann vecka. 

Är det så man ska tänka, jag flyttar inte fast jag kan klara av varann vecka, för tänk om mitt ex i framtiden vill flytta  samma sträcka?
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?