• Anonym (A)

Vem bör barnen bo hos?

Om mannen flyttar till platsen där hans nya är uppväxt, var ligger det i förhållande till allt annat?

Jag skulle säga att ni måste utgå ifrån att barnen fortfarande skall bo varannan vecka och ni föräldrar får köra längre sträckor, mötas på halva vägen osv.

Både pappan och du har bra argument för boende heltid. För dig verkar det självklart att dina argument är bäst, men är du säker på det? Kanske det är lugnare att bo med en ny bebis än med äldre bonussyskon? Kommer de bra överens?

• Anonym (A)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:23:16 följande:

Jag tycker inte det är ointressant för när barnen börjar skolan så ska dom inte behöva byta skola och flytta från vänner, byta fritidsaktiviteter osv. Därav så även om jag och min särbo skulle gå isär i framtiden så skulle jag givetvis ordna så att vi bor kvar i närheten av skola och vänner så att som inte behöver ryckas upp från det.

Det är ju mycket viktigare att du ordnar så att de givetvis kan fortsätta bo varannan vecka hos dig och pappan, än att de får byta skola någon gång.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:07:12 följande:

Är det bästa för barnen att bo hos pappan så är jag helt med på det för barnens skull såklart.

Att bonussyskon ska komma överens är ju inte självklart. Men efter att vi varit tillsammans i 2,5 år och umgåtts varje helg med eller utan barn samt varje lov och semestrar så anser vi båda att barnen inte har problem med varandra. Men dom är i samma åldrar så visst blir det konflikter.

Väljer du alltså flytt till din nya framför att träffa dina små barn i lågstadieålder oftare än varannan helg?

Ni anser att barnen inte har problem med varandra, men "visst blir det konflikter". Detta utan att ens ha bott ihop. Svårt att säga om barnen håller med om det ni anser. Det blir nog inte helt lugnt och problemfritt att bo så många barn ihop, som inte är syskon från början.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 21:45:43 följande:

Vi har även kikat på hus i deras kommun eller rättaresagt dit vi vill flytta men på gränsen så vi tillhör deras kommun och då kan barnen gå på skolan mitt mellan oss i samma kommun men det var så vi fick höra att dom tänkt flytta från kommunen men dom vet inte när. Känns sådär att jag ska behöva pausa hela mina framtidsplaner medans han kan flytta och sen hålla kvar mig för att han kanske flyttar snart igen. Och om jag då flyttar till ett hus nära dom och barnen fortsätter bo varannan vecka och sen tycker han att han ska få ta med sig vid deras flytt sen. Då är det väl ändå han som förstör vv upplägget. Eller är det fortf jag för att jag inte sitter kvar i våran trånga lägenhet och väntar...

Detta är såklart det bästa alternativet. Flytta till hus i samma kommun som pappan, så att varannan vecka fortfarande är möjligt. Om pappan sedan väljer att flytta långt bort så att någon måste ha varannan helg, ja då blir det såklart naturligt att barnen går kvar i sin skola och bor kvar hos dig. Då är det han som flyttar ifrån dem. Förhoppningsvis agerar även han efter barnens bästa i framtiden. Hur långt bort har de tänkt flytta?
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?