Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Vem bör barnen bo hos?

Det låter som att ni inte tänkt klart. Barnen bor varannan vecka. Det är det ni måste utgå från. Att barnen bara ska bo hos en förälder för att ni båda vill köpa hus långt ifrån där ni bodde från början är inte ett hållbart argument. Pappan har löst det trots allt genom att köra barnen till skola osv. Men du har inte någon sådan lösning. Mitt svar är alltså att du får tänka om. Det funkar inte helt enkelt och så är det ju när man är separerade med barn. Det krånglar till saker.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:07:12 följande:

Försöker absolut inte tänka själviskt. Är det bästa för barnen att bo hos pappan så är jag helt med på det för barnens skull såklart. Att bonussyskon ska komma överens är ju inte självklart. Men efter att vi varit tillsammans i 2,5 år och umgåtts varje helg med eller utan barn samt varje lov och semestrar så anser vi båda att barnen inte har problem med varandra. Men dom är i samma åldrar så visst blir det konflikter.

Men är du helt ok med att ha barnen bara varannan helg för att du ska få bo i det huset? Det känns som en konstig prioritering?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-11 00:51:38 följande:

Särbons barn har inte heller börjat skolan ännu och kommer börja förskoleklass dit vart vi flyttar. För särbo blir det 4,5 mil från deras hemstad.. Vi möts på halva vägen. Jag flyttar inte åt andra hållet. Jag flyttar åt ungefär samma håll men lite snett ovanför. Dit dom senare vill flytta ligger dock åt andra hållet och andra sidan staden jag bor i idag.

Jag vet att vi kommer att lösa detta tillsammans på något sätt så att det blir bra för barnen. Ibland behöver man andras ögon för att kunna tänka 100 ggr extra.

Men det känns som att ni missar barnens perspektiv i detta. Kommer ni alltså köra barnen flera mil varje morgon och kväll? Inser ni hur sena kvällar det kommer bli för barnen, särskilt längre fram med läxor och fritidsaktiviteter? Hur tänker ni att ni gör när barnen slutar fritids? Hur ska de ta sig hem? Och har ni tänkt på situationen som uppstår om ett barn plötsligt blir sjukt under skoldagen och behöver hämtas och åka hem? Det rimliga är väl iaf att barnen går i en skola som är nära NÅGON av föräldrarna?
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?