Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-11 00:51:38 följande:
Särbons barn har inte heller börjat skolan ännu och kommer börja förskoleklass dit vart vi flyttar. För särbo blir det 4,5 mil från deras hemstad.. Vi möts på halva vägen. Jag flyttar inte åt andra hållet. Jag flyttar åt ungefär samma håll men lite snett ovanför. Dit dom senare vill flytta ligger dock åt andra hållet och andra sidan staden jag bor i idag.
Jag vet att vi kommer att lösa detta tillsammans på något sätt så att det blir bra för barnen. Ibland behöver man andras ögon för att kunna tänka 100 ggr extra.
Men det känns som att ni missar barnens perspektiv i detta. Kommer ni alltså köra barnen flera mil varje morgon och kväll? Inser ni hur sena kvällar det kommer bli för barnen, särskilt längre fram med läxor och fritidsaktiviteter? Hur tänker ni att ni gör när barnen slutar fritids? Hur ska de ta sig hem? Och har ni tänkt på situationen som uppstår om ett barn plötsligt blir sjukt under skoldagen och behöver hämtas och åka hem? Det rimliga är väl iaf att barnen går i en skola som är nära NÅGON av föräldrarna?