Inlägg från: Anonym (2 barnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2 barnsmamma)

Vem bör barnen bo hos?

Limajo skrev 2019-08-10 09:22:49 följande:

De har ju redan tänkt ur själviska perspektiv eftersom de båda valt att flytta flera mil från varandra, först pappan, nu mamman. Mammans val att flytta nu innebär i praktiken att barnen förlorar sin ena förälder. Det är jäkligt själviskt.

Men pappan har ju löst det genom att köra fram och tillbaka. Barnen har inte behövt förlora tid med en förälder. Ts vill flytta men vill inte köra barnen. Då kommer hennes beslut påverka barnen mkt negativt då dom förlorat tid med en förälder.
  • Anonym (2 barnsmamma)

Argumentet att pappan kanske flyttar om några år är helt ointressant. Du och din särbo har större risk för separation än chans att det håller mellan er (statistisk på särkullsfamiljer är att majoriteten separerar inom några år). Då kommer barnen ändå att behöva byta skola och flytta ännu fler gånger.

• Anonym (2 barnsmamma)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:23:16 följande:

Jag tycker inte det är ointressant för när barnen börjar skolan så ska dom inte behöva byta skola och flytta från vänner, byta fritidsaktiviteter osv. Därav så även om jag och min särbo skulle gå isär i framtiden så skulle jag givetvis ordna så att vi bor kvar i närheten av skola och vänner så att som inte behöver ryckas upp från det.

Så in det tar slut så kommer du offra dig och bo kvar så dom ska slippa byta skola. Även om nästa livs kärlek bor 5 mil bort?

Men du är inte beredd på att offra dig att bo kvar nu så barnen kan få ha kvar båda sina föräldrar?

Är inte tillgång till föräldrarna viktigare än skolbyte?

Du vill inte fortsätta vara särbo för dina barn skull. Du offrar hellre dina barn än din nya kärlek? Om du måste välja att bara träffa din särbo på helger och lov eller att bara träffa barnen varannan helg så väljer du alltså din särbo?
  • Anonym (2 barnsmamma)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-11 00:37:57 följande:

För att barnen inte har börjat skolan ännu och vårat husköp sker innan barnen börjar skolan. Just för att barnen ska slippa byta skola när dom väl börjat förskoleklass. Både han och jag har vetat vilket håll jag vill flytta åt och vart jag vill köpa mitt hus. Att jag haft barnens försa 6 år på mig att kämpa ihop det som behövs för att kunna köpa ett hus.

Att förlora tid med en förälder är 100 gånger värre än att byta skola. Jag förstår inte hur du kan sätta dig själv och din nya kille framför dina barns bästa?

Du är till och med beredd på att överge dom (enbart träffa dom några få dagar per månad) för din nya killes skull. Förstår du inte hur dina val skadar dina barn oavsett vem som får boendet?
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?