Inlägg från: Anonym (Barnen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnen)

Vem bör barnen bo hos?

Håller med alla andra som har skrivit.

Och som A säger - är du säker på att ditt argument är bäst? Hur vet ni att det kommer bli lyckat för att barn att bo under samma tak? Vissa bonussyskon kommer inte alltid överens så pappans poäng om att barnen får det lugnare hos honom väger ju också upp.

Svår sitts, här gäller det att ni som föräldrar inte tänker ur eget själviskt perspektiv utan vad som kan bli bäst för barnen

• Anonym (Barnen)
    Limajo skrev 2019-08-10 09:22:49 följande:

De har ju redan tänkt ur själviska perspektiv eftersom de båda valt att flytta flera mil från varandra, först pappan, nu mamman. Mammans val att flytta nu innebär i praktiken att barnen förlorar sin ena förälder. Det är jäkligt själviskt.

Jag har inte nämnt något om flytten - jag pratar om nu när barnen ska få 1 boende och träffa den andra föräldern varannan helg eller hur dom lägger upp det.
  • Anonym (Barnen)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2019-08-10 10:07:12 följande:

Försöker absolut inte tänka själviskt. Är det bästa för barnen att bo hos pappan så är jag helt med på det för barnens skull såklart. Att bonussyskon ska komma överens är ju inte självklart. Men efter att vi varit tillsammans i 2,5 år och umgåtts varje helg med eller utan barn samt varje lov och semestrar så anser vi båda att barnen inte har problem med varandra. Men dom är i samma åldrar så visst blir det konflikter.

Det är en stor skillnad på att semestra ihop och att barnen får ses vissa helger. Ha även i åtanke att dom var/är betydligt mindre och desto äldre dom blir - desto mer konflikter och avundsjuka kan uppstå. Det behöver inte bli så heller men nu möts du och din särbo inför helt nya utmaningar.

Ni ska gå från särbos till sambos tillsammans med era barn. Det kommer bli en helt annan sak från vad ni har nu. Och era barn kan reagera hursomhelst.

Du och din särbo kanske möts inför helt nya hinder ni med nu när ni ska flytta ihop. Han kan ta parti för sina barn och du kanske tar parti för dina barn på ett sätt ni inte tänkt er.

Det kan bli jobbigt för barnen eller tvärtom.

Eller så blir allt bara helt fantastiskt och underbart.

Någon nämnde att ni kanske ska ta och fråga barnen om deras tankar. Testa det!

Utan att ställa dom mot väggen och låta dem fatta beslutet.

Jag menar inte att ifrågasätta - det här är ju givetvis ett stort beslut för er där era barn ska få bästa förutsättning.

Och kanske pappans förslag är bättre, att barnen kan få lugn och ro hos honom?

Men som sagt - kan ju bli jättelyckat hos dig med
  • Anonym (Barnen)
    Limajo skrev 2019-08-10 11:23:34 följande:

Min kommentar var egentligen mest riktad mot ts. Jag bara nappade på ditt ordval om att inte vara självisk.

Då förstår jag :)
Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?