Inlägg från: Anonym (Åsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åsa)

Vem bör barnen bo hos?

Det var en lite invecklad situation. Min första spontana tanke är hur ni som föräldrar resonerar i fråga om era respektive köp av hus. Jag själv (jag ligger just nu i skilsmässa med barn inblandade) skulle aldrig ens tänka tanken att flytta flera mil från den andre föräldern. Har man skaffat barn så får man helt enkelt sätta dem i första rummet. Det är inte deras fel att föräldrarna inte vill leva tillsammans längre och därför ska de inte behöva genomlida mer problem än nödvändigt. Ett stort avstånd mellan föräldrarna och där det blir tal om byten av skolor osv är ju en jättestor omställning för dem.

Sen är det såklart olika från fall till fall. Min vän har barn med en man som inte är närvarande mer än ett par gånger per år. Då anser jag att hon är mer fri att flytta längre bort om hon vill. Men i ert fall har ni ju varannan vecka, vilket inte längre är genomförbart efter din flytt. Hur gamla är barnen? Och varför måste du flytta just dit du har som mål att flytta? Du kan inte köpa hus i den stad du bor i nu?

Svar på tråden Vem bör barnen bo hos?